KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 25, 2008

SEJAUH MANA RAKYAT MAMPU BERFIKIR?

Idris, yang juga Pengerusi BN negeri, berkata perkara itu dimaklumkan sendiri oleh Ahmad Ramzi, yang bertanding kerusi Parlimen Marang menentang Abdul Hadi, kepadanya.

"Kita boleh cakap dia angkuh dan ego. Menjawab salam (berjabat tangan) itu fardu bukan budaya dan dia sebagai seorang pemimpin Islam tidak patut berbuat demikian...tetapi inilah PAS.

"Sebagai orang Islam kita menghulur tangan untuk bersalam dan juga sebagai tanda hormat kepada beliau yang merupakan bekas Menteri Besar Terengganu.

"Tapi semasa Ramzi hendak bersalam, dia kata "dok payoh" (tidak payah)," katanya semasa menghadiri program makan pagi bersama Menteri Besar di Rhu Muda di sini Isnin. - Mstar

Kesempatan dan berita ini akan digunakan sebagai modal pilihanraya tahun ini. Pasti .... dimana mana pun, modal yang sama digunakan. Ini adalah kerana PAS tidak lama memerintah di Terengganu dan sepanjang pemerintahan PAS, tidak terdapat penyelewengan kuasa. Walaupun juak juak UMNO yang cuba menimbulkan pelbagai isu, tetapi berjaya diperjelaskan dengan pengadilan dan undang undang. Apabila tiada modal, maka isu 'tidak bersalam' ini adalah merupakan satu satunya isu yang akan digunakan.

Tak mustahil ramai yang akan tertawan dengan berita seperti ini. Ia berpandu kepada sejauh mana bijak nya rakyat Malaysia menilai sesuatu isu itu.

Bagaimana kalau seorang pemimpin itu, bersalam,
  • kemudian beliau belasah wang rakyat tanpa memikirkan tentang tanggung jawab sebagai pemimpin ...... bagaimana?
  • tapi buat projek beratus juta tanpa membantu rakyat Terengganu yang miskin .... bagaimana?
  • tapi pada masa yang sama bina projek masjid KRISTAL yang membazir dengan kerjasama dengan Patrick Lim ...... bagaimana?
Sejauh mana isu bersalam ini boleh menandingi isu penyalahgunaan kuasa pemimpin BN di Terengganu selama 4 tahun?

Namun terserah kepada rakyat. Kalau dah bodoh tidak apa, asalkan mahu belajar. Kalau bodoh sombong.....tu susah sikit lah. Belajar pun tak guna.

No2umnO - Kalau Idris Jusoh datang jumpa wak nak bersalam pun takut......Tak ikhlas dan ada muslihat. Mesti dia suruh undi BN......Tak payyyyaaaahhhhhh !!!!

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive