KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 25, 2008

DIPAKSA AKUR ARAHAN PUTRAJAYA

Perang senyap dalam Umno Perlis
Malaysiakini

Umno Perlis terus bergolak dan keadaan ini diramalkan mencerahkan harapan PAS untuk memenangi sekurang-kurangnya lima kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dalam pilihanraya umum 8 Mac ini.

PAS kini mempunyai satu kerusi DUN di Sanglang.

Semuanya gara-gara pertembungan dua tokoh utama Umno Perlis - Menteri Besar Datuk Seri Shahidan Kassim dengan setiausaha agung Umno Datuk Radzi Shah Ahmad - berhubung pemilihan calon Umno untuk pilihanraya kali ini.

Perlis mempunyai tiga kerusi parlimen dan 15 kerusi DUN.

Malaysiakini difahamkan, melalui rundingan yang penuh ketegangan berhubung senarai tersebut, penyelesaian akhir dicapai melalui apa yang dikenali sebagai 'formula Putrajaya'.

Difahamkan, melalui formula tersebut, pengagihan calon-calon di Perlis dipersetujui berasaskan nisbah lima penyokong Shahidan dan 10 orang Radzi bagi peringkat DUN.

Manakala Shahidan pula kekal bertanding di kerusi lamanya di Tambun Tulang. Radzi dan Datuk Azmi Khalid pula kekal di kerusi parlimen masing-masing di Kangar dan Padang Besar.

Walaupun persetujuan telah dicapai tetapi ia tetap mencetuskan rasa tidak berpuas hati dan bantahan di kalangan calon-calon awal yang terpaksa digugurkan.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive