KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 21, 2008

Bingkisan dari KULIM...

kedahlanie




PROJEK OTAK: Keluhan Marhaen dan 30 sen


Saya sekarang ambil approach hands on..touch on..jumpa pengundi direct di surau masjid, pasar-pasar (malam & siang)..apa-apa gathering, kenduri dll.

Saya harap kalian boleh bagi idea. How do I approach the undi pos. What about those untouchables estates/ kampong..well guarded and controlled by UMNO/BN? Should I concentrate on the non Malay areas?

It looks tough..it sounds tough..(peh..macam bunyi Lingam pulak.. it sounds like me..looks like me..but it is not me..). But I find it very encouraging bila jumpa orang-orang kampong ni.

Ada satu nyonya penjual buah potong-potong dekat rumah persinggahan saya di Kulim. Tiap kali saya lalu dia hulur sebungkus buah pada saya..you know sebungkus dia hantar margin profit dia drop tau..

Di satu tempat di sebuah estet, satu orang aci jumpa saya masa buat lawatan. Dia pegang saya nala punya kuat..saya ingat dia nak ambik saya buat menantu. Tapi dia kata dia nak tolong saya..dia kata dia tahu saya takkan menang tapi dia mahu saya bawa suara orang kampong ke Parlimen. Dia buka dompet kecil dia..saya ingat dia nak hulur sireh. Tau tau dia bagi saya 30sen..itu sahaja yang dia mampu.

Kalian tahu, nak menangis saya dibuatnya.. here one old Indian lady sacrificing her lunch money for me. It may not be a lot for most of you..but I tell you.. if you see their living condition..it is big sacrifice on her part to give me that 30 sen. You can see into her eyes..the eyes of hope..hoping that their little voices are heard.

Dan itulah perjuangan saya untuk membawa suara rakyat bawahan..suara marhaen..tangisan pak tani..rintihan aci, keluhan nyonya..biar suara-suara kerdil itu menggegar jiwa rakus di Parlimen sana..biar suara keramat marhaen merentas.

And every single sen you people contribute will go a long way to help me carry those voices.

Thank you..seh seh..nandre..jazakallah..

Makkhatal Sakhti..Peoples Power..Suara Rakyat Suara Keramat..


May ALLAH bless all of you.

Adios & Wassalam.

Zulkifli Noordin
Calun P-18 Parlimen Kulim Bandar Baharu

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive