KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 21, 2008

UMNO BANTAH SELEPAS PENCALUNAN

The image “http://buletinonline.net/images/berita4/shapian1.gif” cannot be displayed, because it contains errors.

buletinonline.net
Kuala Terengganu, 21 Feb – Berita yang baru diterima (belum disahkan) oleh Buletin Online, Pak Lah dan Najib baru saja tiba di Kuala Terengganu dalam usaha untuk menyelesaikan masalah bantahan yang dibuat oleh ahli-ahli UMNO akar umbi terhadap calun-calun yang diisytiharkan oleh Idris Jusoh.

Kelmarin sekurang-kurangnya dua kumpulan ahl-ahli UMNO telah berdemonstrasi di Wisma Darul Iman dan kediaman Menteri Besar pada petang hingga malam semalam.

The image “http://buletinonline.net/images/berita4/shapian2.gif” cannot be displayed, because it contains errors.Kumpulan yang pertama memulakan tunjuk perasaan di Wisma DarulIman adalah kumpulan yang menyokong bekas YB Seberangan Takir, Shapian.. Kira-kira hampir 100 orang dari kumpulan tersebut berkumpul dan mengadakan demonstrasi di hadapan pusat pentadbiran negeri Terengganu itu.

Mereka membawa kain rentang yang bertulis ‘Seluruh Seberang Takir Mahu Shapian’, ‘Jangan Main Api’ dan ‘Seberang Takir Tolak Selain Shapian’.

Bantahan ini adalah berikutan Idris Jusoh menolak pencalunan Shapian dan mengisytiharkan calun UMNO bagi Seberang Takir adalah Ahmad Razif Abd Rahman.

Pada lewat petang sehingga malam pula, sekumpulan penyokong bekas Timbalan Menteri Sumber Manusia, Man Bakar telah berkumpul di hadapan kediaman rasmi Menteri Besar di Batu Burok dekat sini.

Pihak media dan orang ramai tidak dapat menghampiri kumpulan tersebut kerana polis telah mengelilingin kawasan tersebut. Kumpulan penyokong Man Bakar berhimpun sehingga lewat malam membantah penolakan pencalunan Man Bakar dimana-mana kerusi samada Parlimen atau DUN di Bahagian Marang.

The image “http://buletinonline.net/images/berita4/shapian3.gif” cannot be displayed, because it contains errors.Selain bantahan yang berlaku di Wisma Darul Iman dan kediaman rasmi MB, di DUN Bukit Payung telah kedengaran berita ahli-ahli UMNO merayakan ‘Pesta Turun Bendera’.

Di Jabi, seorang orang kuat UMNO Salleh Husin telah menurunkan bendera besar di Bilik Gerakan MTD UMNO di pekan Jabi. Tindakan tersebut diambil ekoran dari pencalunan semula bekas YB ADUN Jabi, Cikgu Ramlan.

Sebelum dari ini, Salleh Husin telah pun membuat satu perjumpaan yang telah dihadiri oleh 700 orang ahli UMNO dimana mereka telah menurunkan tandatangan dan membantah Cikgu Ramlan menjadi calun bagi DUN Jabi

Walaubagaimana pun keadaan yang berlaku, Setiausaha Perhubungan PAS Ngeri Terengganu, Tuan Haji Yahaya Ali, meminta semua ahli, penyokong dan petugas PAS untuk terus bekerja mendekati pengundi dan mendapatkan sokongan sebanyak-banyaknya menjelang hari mengundi pada 8hb Mac depan.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive