KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 16, 2008

MERDEKA RUJUK ULAMAK, PILIHANRAYA RUJUK FENG SHUI

Pemimpin dahulu rujuk ulama' untuk pilih tarikh kemerdekaan, pemimpin sekarang rujuk Feng Shui untuk pilih tarikh pilihanraya.
meowsoleh

Assalamualaikum.

Pada awal tahun ini, ada juga pihak yang meneka pilihan raya umum akan diadakan pada bulan Februari selain mengaitkan dengan angka 13 Februari sebagai tarikh pilihan raya umum.

Angka 13 merupakan angka yang amat disukai Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.
Berdasarkan feng shui masyarakat Cina pula, angka 13 membawa maksud yang baik iaitu ‘pasti hidup’. Bagaimanapun, ramalan hari pengundian pada 13 Februari juga tidak menjadi.

Akhirnya, teka-teki mengenai tarikh pilihan raya umum ke-12 terjawab. Perdana Menteri membubarkan Parlimen pada 13 Februari manakala hari ini Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Ab. Rashid Ab. Rahman mengumumkan pilihan raya umum akan diadakan pada 8 Mac.

Pengumuman tarikh pengundian pada 8 Mac itu secara tidak langsung menepati ramalan Utusan Malaysia yang pernah menjangkakan pilihan raya akan diadakan seawal 8 Mac atau selewat-lewatnya 15 Mac ini.

Jika Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi begitu sinonim dengan angka 13, lain pula dengan Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo (gambar) yang menyatakan nombor 8 amat dekat dengan dirinya dan negeri ini.

Mohamad Khir berkata, angka yang amat digemari oleh kaum Cina itu dianggap memberikan tuah kepadanya kerana mempunyai banyak kaitan antaranya, 2008 adalah tahun kelapan beliau menjadi Menteri Besar.
''Ini sudah banyak kali lapan dan kita yakin ini memberikan petanda bahawa Barisan Nasional (BN) di Selangor akan mencapai kemenangan pada kali ini," Utusan Malaysia - 15 Febuari 2008.

Jika kita singkap kembali catatan sejarah kemerdekaan negara, pemimpin era kemerdekaan negara kita yang terdahulu telah merujuk kepada Datuk kepada Perdana Menteri yang sekarang, seorang ulama' yang dihormati untuk memilih tarikh penting dan bersejarah iaitu pengisytiharan kemerdekaan Tanah Melayu.

Namun hari ini kita sedih apabila cucu kepada Allahyarham Haji Abdullah Fahim sendiri iaitu Abdullah Ahmad Badawi merujuk kepada kepercayaan Feng Shui dalam menentukan tarikh pembubaran parlimen.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive