KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 17, 2008

Mahathir Juga Perlu Bertanggungjawab Atas Kekalahan BN?

msomelayu

MSO
KEGAGALAN Barisan Nasional (BN) untuk mengekalkan majoriti 2/3 di Parlimen seperti disepakati disangkutkan atas bahu Abdullah Ahmad Badawi sepenuhnya. Berat Abdullah memikulnya. Seolah hanya beliau seorang yang sepatutnya bertanggungjawab dan mngambil risiko hingga perlu melepaskan jawatan Perdana Menteri.
Bagaimana pun beliau telah tegaskan yang beliau tidak akan lari dan tetap memikul tanggungjawab. Apakah ketegasan itu positif atau dibuat atas rasa degil dan ego sebagai manusia politik, hanya beliau dan Tuhan saja yang tahu.
Apabila beliau degil mengakui BN masih mendapat majoriti besar dan hanya memerlukan lapan kerusi saja untuk meraih 2/3 seperti beliau kurang faham politik dan tidak tahu menghitung ilmu hisab. Begitulah kalau orang mempunyai maruah diri yang rendah, maka segala-gala yang ada dalam mindanya juga rendah.
Biarkanlah...
Pun begitu meletakkan kesalahan ke atas Abdullah 100 peratus tidak adil juga. Begitu juga kepada menantu dan anak-anaknya, juga tidak adil. Kekalahan BN harus diterima secara kolektif, dan semua pihak harus bertanggungjawab. more...

1 comments:

Anonymous said...

orang2 UMNO yang meroyan nak buat DEMO kat SHAH ALAM hari Rabu ni. Jangan LAYAN UMNO MEROYAN NI.

Posting terkini

Blog Archive