KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 21, 2008

Mengapa Opah Pidah perlu letak jawatan?

matsamankati

Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas

Sebab Opah Pidah menjadi liabiliti kepada Pak Lah. Tak lama lagi, Dr. Khairudin, Calun Pas bagi Parlimen KK akan membawa kes penamaan calun kemahkamah. Pada hari penamaan calun lalu, Opah Pidah sepatutnya sudah tersingkir kerana tidak menandatangani borang pencalunan. Dua borang yang dipamerkan tidak ditandatangani. Tidak diketahui, sama ada borang yang ketiga ditandatangani selepas semua menyedari perkara tersebut, atau pun ditandatangani oleh orang lain.

Satu lagi perkara yang timbul ialah, dua orang saksi yang menandatangani borang tersebut sepatutnya menurunkan tandatangan SELEPAS calun menurunkan tandatangannya. tapi dalam hal ini, saksi telah menipu! Depa sain dulu, baru calun sain.

Pegawai Daerah yang menjadi Pengurus Pilihanraya yang menerima borang pencalunan pada hari tersebut, telah pun mengambil cuti panjang, selepas disiasat oleh polis dan BPR. Dengar cerita, besar kemungkinan, Opah Pidah akan kalah dalam kes ini. Sapa yang akan menyingkir Opah Pidah? Jangan-jangan Zaid Ibrahim.

Lagipun, hayat politik Opah diKuala Kangsar dah habis. Beliau bukan sahaja ditolak oleh orang-orang Cina dan India, malah cuba disabotaj oleh ahli UMNO sendiri.

Selepas pengumuman keputusan, Opah Pidah ada cakap kat wakil MCA dan MIC, "Lepas ni, orang Cina dan India jangan harap nak dapat apa-apa lagi!. Deepavali akan datang, jangan datang mintak apa-apa, dua kupang pun I tak bagi!".

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive