KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 22, 2008

Khir penyumbang kekalahan BN

 Roslansms - Presiden MIC yang kecundang di kerusi tradisinya di parlimen Sg Siput khabarnya telah menuding jari ke arah bekas MB Selangor, Khir Toyo sebagai salah satu punca kekalahan besar BN dalam PRU lalu. Beliau marah mengapa Khir kini beria-ia mahukan PM Dollah Badawi meletakkan jawatan dan memikul tanggungjawab sedangkan menurut beliau Khir sendiri lebih merupakan liabiliti yang mengakibatkan kekalahan BN itu.

Kata Samy tindakan Khir mengizinkan pihak penguatkuasa PBT merobohkan kuil di Padang Jawa, beberapa hari sebelum Deepavali tahun lepas, merupakan penyumbang utama kebencian masyarakat India terhadap BN. Kata Samy beliau telah merayu kepada Khir di hadapan Dollah pada hari berkenaan namun Khir enggan melayan dan akibatnya masyarakat India beragama Hindu menaruh benci pada BN.

Khir sebenarnya mengakibatkan rakyat marah kepada BN bukan hanya kerana peristiwa perobohan kuil ini, banyak faktor lain hasil dari karenah Khir yang menyumbang kepada kemerosotan sokongan rakyat terhadap BN. Peristiwa menghadiahkan YDP Majlis Daerah Hulu Selangor dengan penyapu merupakan kemuncak peghinaan seorang MB terhadap kakitangannya sendiri. more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive