KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 22, 2008

Rebahnya Ketuanan Melayu UMNO II

marhaen - (...) Sentimen politik UMNO mutakhir ini semakin memihak kepada Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak. Ini dapat dilihat dengan jelas apabila kita meneliti senarai kabinet dapur Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi. Dalam jemaah menteri beliau, buat pertama kalinya kita melihat begitu ramai Senator dan ADUN terpaksa dikitar semula, petanda Abdullah tidak mempunyai ramai askar untuk berdepan ketumbukan Najib.

Anak menantu Abdullah dan para penasihat Tingkat 4 mungkin sedang merancang sesuatu untuk mengekang pengaruh Najib. Siapa tahu mereka memiliki dokumen-dokumen sulit berkaitan Timbalan Perdana Menteri itu? Siapa tahu kalau mereka turut mempunyai segala transaksi kewangan yang berkait rapat dengan Timbalan Presiden UMNO itu?

Persaingan di antara dua orang pemimpin ini tidak dapat dielakkan. Sama ada Abdullah atau Najib yang kekal di persada kuasa. Rebahnya Abdullah bermakna Dr. Mahathir akan muncul semula di arena mainstream politik negara. Rebahnya Najib bermakna Khairy dan Kamal bakal tersenyum lebar. more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive