KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 22, 2008

Umno-BN cabuli kedaulatan Raja-raja Melayu

harakahdaily - (...) Kerajaan BN seolah-olah tidak mengiktiraf keputusan rakyat yang memberi kepercayaan kepada Pakatan Rakyat mentadbir lima negeri dengan mewujudkan JPP," katanya kepada Harakahdaily hari ini.

JPP katanya adalah badan penyaluran peruntukan pembangunan yang bukan kepada kerajaan negeri yang memerintah, sebaliknya satu jabatan lain yang terasing.

Ini sekaligus menghina kedaulatan Raja-raja Melayu yang menjadi paksi kepada rakyat di negara ini dan sekaligus pihak yang merestui pengwujudan negeri-negeri yang diperintah Pakatan Rakyat selepas menang dalam pilihan raya umum lalu, katanya.

Beliau mendesak Majlis Raja-raja yang bersidang hari ini dan esok memperhalusi hal ini selain mendesak Perdana Menteri agar tidak mendiskriminasi negeri-negeri yang ditadbir Pakatan Rakyat.

"Pertemuan esok yang akan turut dihadiri oleh Perdana Menteri adalah landasan tebaik untuk mendesak kerajaan agar menghormati keputusan rakyat," kata Mahfuz.

Beliau juga tidak mendesak Majlis Raja-raja melihat soal tindakan Umno-BN dalam isu Jawatan Kuasa Keselamatan dan Kebajikan Kampung (JKKK) selain isu Ketua-ketua Kampung di Perak yang hanya menimbulkan konflik. more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive