KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 21, 2008

PAS dan UMNO: Siapa yang bimbang?

Di dalam road tour Anwar Ibrahim ke Malaka baru baru ini, beliau ada menyatakan bahawa PKR tidak bimbang dengan dialog antara PAS dan UMNO. PKR menurut DS Anwar, masih percaya bahawa PAS tidak akan sesekali bersekongkol dengan UMNO untuk mengukuhkan lagi UMNO.

Melihat kepada keadaan sebenar, perbincangan yang telah diadakan, tidak melibatkan UMNO dan PAS secara total, tetapi hanya individu di dalam PAS dan di dalam UMNO sahaja. Maka untuk mengatakan parti terlibat sama, ada lah tidak logik.

Jika benar PAS dan UMNO berdailog secara khusus, sudah pasti kepimpinan tertinggi kedua dua parti akan terlibat sama. Tapi tidak. Siapakah yang perlu bimbang dengan perbincangan tersebut? Hayati apa kata TG Nik Aziz ....

"Jadi bagi saya untuk mengadakan pertemuan antara individu dengan individu saya setuju, dapat menyampaikan Islam secara langsung kepada individu terbabit," katanya. - Malaysiakini
Pas tahu dan UMNO pun sedar. Pas tidak akan sesekali bersama UMNO di dalam menjayakan agenda politiknya. Dan UMNO pun tahu, Pas tidak bersetuju dengan UMNO. Yang pasti ada pihak lain di dalam UMNO sendiri yang cukup bimbang dengan perkembangan ini. Untuk itu, korang pikir lah sendiri.

1 comments:

TOK PENGULU said...

salam...

maknanya ada kalangan ahli umno buat perbincangan untuk join pas?
ok la kalau gitu? berapa orang?

Posting terkini

Blog Archive