KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Dec 27, 2007

LAGI PENDATANG DITIPU

Ada juga yang baru tiba di Malaysia selepas membayar sehingga RM15,000 kepada agensi pekerjaan di negara asal. Masing-masing mendakwa langsung tidak diberi kerja yang dijanjikan.
Sesetengahnya pula dibayar gaji terlalu rendah, misalnya hanya RM400 jika bekerja di kilang berbanding RM800 yang dijanjikan agensi kepada mereka.

Lebih malang, ramai juga yang tidak dibayar gaji langsung sehingga berbulan-bulan dan mendakwa tidak diberi makanan atau minuman manakala pasport serta dokumen perjalanan mereka disimpan oleh majikan.

Salah seorang pekerja Bangladesh itu, Belal Hossain, 40, memberitahu, dia telah ‘berkampung’ di kawasan itu sejak Hari Raya Aidiladha lalu.

“Saya tiada pilihan selain berkumpul di sini. Harapan saya kini hanya pada pihak Suruhanjaya Tinggi Bangladesh untuk membantu.
“Saya bekerja sebagai pencuci di sebuah pasar raya di Kuala Lumpur. Sudah empat bulan saya tidak dibayar gaji.

400 pekerja Bangladesh dakwa ditipu majikan ‘serbu’ kedutaan
KUALA LUMPUR 26 Dis. – Sekumpulan warga Bangladesh yang mendakwa menjadi mangsa penipuan ejen dan majikan di negara ini ‘berkampung’ di kawasan pejabat Suruhanjaya Tinggi negara itu di sini bagi menuntut pembelaan terhadap masalah mereka.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive