KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Dec 27, 2007

MEMANG DASAR PENGAMPU

Geli geleman, tegak bulu roma kegelian membaca berita pagi ini. Loya tekak melihat gelagat pak ampu dan mak ampu yang turut serta di dalam rancangan forum TV1. Alhamdulillah kerana wak tidak menonton. Kalau menonton munkin muntah berlambak lambak, hingus meleleh leleh, atau setidak tidaknya terkencing kencing mendengar apa yang mereka semua katakan. Geli.......macam termakan sosej usus babi rasanya. Baca berita dibawah ini pun sudah cukup memeluatkan diri anda.

Kebebasan Media Masih Wujud Di Malaysia, Kata Pengurus Besar Bernama

KUALA LUMPUR, 26 Dis (Bernama) -- Malaysia masih mengamalkan kebebasan media tetapi ia dilaksanakan secara bertanggungjawab, kata Pengurus Besar Pertubuhan Berita Nasional Malaysia (Bernama) Datuk Azman Ujang.

Beliau berkata ini kerana rakyat negara ini mempunyai kebebasan untuk bersuara menerusi media alternatif sekiranya merasakan media perdana tidak mampu menyampaikan `suara' mereka dengan cara yang dikehendaki.

"Menerusi media perdana dan media alternatif, rakyat berpeluang menerima maklumat daripada kedua-duanya," katanya dalam program khas "Imbasan 2007" yang membicarakan isu-isu sepanjang 2007, di Angkasapuri di sini malam ini.

Program satu jam itu yang disiarkan secara langsung menerusi RTM1 bermula pukul 9.30 malam turut disertai dua panel lain iaitu Ketua Pengarah Institut Kajian Strategik dan Antarabangsa Dr Mahani Zainal Abidin dan Pengarah Eksekutif Yayasan Strategik Sosial Datuk Dr Denison Jayasooria, dengan perantara oleh Nurazli Noh.

Azman turut menafikan dakwaan bahawa ketiadaan kebebasan bersuara menerusi media menyebabkan berlakunya demonstrasi jalanan.

Beliau berkata media di Malaysia masih mempunyai kredibiliti berdasar kepada jualannya.

"Sekiranya media tidak mempunyai kredibiliti, ia akan hilang kepercayaan rakyat dan rakyat tidak akan membeli akhbar itu lagi," katanya.

Sementara itu, Mahani pula berkata walaupun era teknologi maklumat memungkinkan rakyat mendapatkan informasi dengan cepat, namun ia tidak semestinya tepat.

"Rakyat perlu memberi reaksi kepada maklumat yang begitu banyak diterima, dan bagaimana menghayati dan menyebarkan maklumat itu secara bertanggungjawab," katanya.

Beliau juga berkata setiap peristiwa yang berlaku di Malaysia menjadi tumpuan dunia luar, terutama negara yang mempunyai kepentingan di sini, dan rakyat seharusnya memikirkan impak daripada segi ekonomi, sosial dan hubungan antarabangsa sebelum mengambil sesuatu tindakan.

Denison pula berkata masyarakat tidak seharusnya mengambil kesempatan atas dasar keterbukaan yang diamalkan negara ini.

"Walaupun rakyat diberikan hak untuk bersuara, mereka harus bertanggungjawab atas hak itu," katanya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive