KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 23, 2008

Ahli Parlimen PAS dan Blog

Greenboc - Seringkali seorang wakil rakyat akan menjadikan "kesibukan melawat kawasan" sebagai alasan lantaran tidak mempunyai masa mnengemaskinikan blog. Sedangkan rakyat yang ingin menemuinya di rumah seringkali pula kecewa dan gagal kerana "YB seringkali tidak ada di rumah". Waktu malam pula YB "sibuk dengan ceramah" atau "jangan ganggu, YB baru nak bersama dengan ahli keluarganya atau dengan orang rumah!"

Dengan sebab itu rakyat mengharapkan malah lebih selesa YB-YB ini "ditemui" di blog mereka. Jika tidak kenapa wujudkan blog? - tanya mereka. Dan sementelah lagi jika tidak di blog bagaimana lagi hendak menghubungi YB ini yang sering sahaja sukar untuk di temui di alam nyata?

Yang ingin kita tonjolkan di sini ialah sejauhmana wakil-wakil rakyat yang terpilih terutama ahli-ahli parlimen menggunakan internet sebagai wadah untuk berinteraksi dengan rakyat di kawasannya.

Dan skop pembicaraan di sini hanya kepada ahli parlimen PAS yang 23 orang itu.

Daripada 23 ahli parlimen darpada PAS ini, hanya 8 orang yang mempunyai blog iaitu 34.8%. Dan daripadanya pula hanya dua orang wakil rakyat (8.7%) yang ada mengemaskinikan blog masing-masing iaitu Hj Roslan Shaharum (Bukit Gantang) dan Dr Lo'lo Mohd Ghazali (Titiwangsa) sementara yang lain tidak pun dikemaskini lebih dua bulan.

Mendukacitakan apabila pelayar web mendapati blog Ketua Pemuda dan Ketua Penerangan PAS (Salehuddin Ayob dan Mahfuz Omar) telah dibiarkan bersawang sejak beberapa tahun lamanya!

Tiada kesungguhan di kalangan ahli parlimen yang telah menang ini untuk memperdalami bidang yang telah memberikan mereka kemenangan!

Jika menteri-menteri dan ahli parlimen parti pemerintah sering dijadikan sasaran kerana buta dan malas pula belajar IT, kita berharap YB-YB dari PAS ini tidak sedemikian sifat dan sikap mereka. more...

diantara blog milik Pakatan Rakyat
Gombak Setia (PAS) - Datuk Dr Hassan Ali
Salor (PAS) - Husam Musa
Cempaka (PAS) - Iskandar Abdul Samad
Bandar Baharu (PAS) - Yaakub Husin
Kubang Rotan (PAS) - Mohd Nasir Mustafa
Subang Jaya (DAP) - Hannah Yeoh
Sikamat (PKR) - Aminuddin Harun
Batu Burok (PAS) - Dr Syed Azman
Paroi (PAS) - Mohd Taufek Abd Ghani
Bukit Lanjan (PKR) - Elizabeth Wong
Seri Andalas (PKR) A.X.Jayakumar
Selat Kelang (PAS) Dr Halimah Ali
Titi Serong (PAS) Drs Khalil Idham Lim
Bukit Gasing (DAP) Edward Lee
Lembah Jaya (PAS) Khasim Abdul Aziz
Pandamaran (DAP) Ronnie Liu
Seri Setia (PKR) Nik Nazmi bin Nik Ahmad
Hulu Kelang (PAS) Saari Sungip
Bangi (PAS) Dr Shafie Abu Bakar

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive