KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 23, 2008

KM Melaka, dengarlah suara kami

http://www.jphpk.gov.my/English/n_pg16ali.jpgmalaysiakini - Mengenai keputusan undi yang disifatkan sebagai ‘mesej rakyat’, ia sepatutnya diterima dengan hati yang terbuka. Anggaplah ia sebagai demokraksi rakyat di negara ini menyalurkan hak dan suara mereka. Seharusnya pemimpin-pemimpin kerajaan, yang kalah teruk dalam piliharanya kali ini, menerimanya dengan hati yang tenang.

Namun, sebaliknya ada juga segelintir pemimpin yang menyalahkan rakyat dengan beranggapan mereka tidak bijak mengundi.

Kenyataan ketua menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam yang menyelar pengundi kerana memilih calon DAP dalam kawasan-kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kota Laksamana, Bandar Hilir, Kesidang (ketiga-tiganya dalam parlimen Kota Melaka), Ayer Keroh dan Bachang (parlimen Bukit Katil) sebagai tidak matang.

Kenyataan itu melambangkan kedangkalan beliau sendiri sebagai pemimpin yang egois.

Saya kira kenyataan tersebut tidak adil kerana ketua menteri sewenang-wenangnya menyifatkan pengundi tidak matang, sedangkan beliau tahu bahawa hak mengundi adalah hak masing-masing, tidak boleh dipaksa sama sekali.more...

1 comments:

Anonymous said...

Woi Ali Ketam!! Sedar la diri kau yang bodoh itu.. Baik kau jaga hal ehwal babi-babi kat tempat kau tu.. mana tau esok lusa diorang boleh undi puak BE END!!

Buat malu melayu je ada pemimpin bodoh macam ni... " Hairan camna la orang melayu melaka boleh pilih "natang" ni jadi Ketua Menteri?

Posting terkini

Blog Archive