KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 17, 2008

Chalet Kelab Teluk Warisan RM1 juta sebuah?

The image “http://buletinonline.net/images/berita1/hbc2.gif” cannot be displayed, because it contains errors.

Buletinonline - Heritage Bay Club (HBC) dibangunkan oleh kerajaan negeri Terengganu khusus untuk menjadi hos bagi perlumbaan perahu layar Monsoon Cup.

Kerajaan Terengganu membina HBC dengan kos keseluruhan RM 200 juta dan pembiayaan pembinaannya adalah dari Dana Khas Persekutuan yang dikenali sebelumnya sebagai Wang Ehsan, asalnya adalah Royalti Petroleum.

Kelab yang kontrovesi ini mempunyai 58 chalet mewah yang dibina dengan kos RM 1 juta sebuah dikatakan bertaraf Enam Bintang, dibuka kepada orang sejak minggu pertama 2007.

Semua media utama menggambarkan HBC adalah sebuah kelab ekslusif dengan kadar sewaan bilik yang paling murah HBC adalah 10 kali lebih tinggi daripada pendapatan nelayan di Pulau Duyong, dan yang paling mahal sama dengan pendapatan seorang kerani di Kuala Terengganu, Kadar yang dianggap murah tersebut adalah tawaran pada luar musim diantara Januari dan Februari sahaja.

Manakala bermula bulan Mac, kadarnya meningkat sehingga tawaran kadar bilik termahal adalah menyamai pendapatan sebulan seorang eksekutif di Kuala Terengganu.

Kenyataan itu menolak dakwaan pimpinan UMNO/ kerajaan Terengganu sebelum ini terutamanya pemain utama dalam pembinaan HBC, Idris Jusoh dan Wan Hisham bahawa penggunaan RM 200 juta wang rakyat memberikan manfaat kepada rakyat, khususnya penduduk Pulau Duyong.

Mungkin pembinaan HBC ratusan juta ringgit itu memberikan peluang pekerjaan kepada penduduk tempatan? more...

Di dalam masa yang sama .... jeng ...jeng...jeng ....

The image “http://buletinonline.net/images/berita1/ttiedutainment.gif” cannot be displayed, because it contains errors.Hanya 12 Kontraktor Terengganu Terlibat TTI
Buletinonline - ‘‘Kontraktor terbabit pula bukan kontraktor dari negeri ini (Terengganu),’’ kata Roslan.

Menurut beliau projek-projek tersebut termasuk projek Taman Tamadun Islam (TTI) di Pulau Wan Man, kejohanan perahu layar antarabangsa Piala Monsoon, projek menyedut pasir dan mendalamkan muara Sungai Terengganu serta pembesaran Lapangan Terbang Sultan Mahmud.

Justeru beliau mencadang supaya Menteri Besar yang baru Mad Said mengagih-agihkan projek -projek di negeri itu secara saksama kerana lebih 5,000 kontraktor tempatan telah mengalami kesengsaraan akibat kekurangan kerja.

PAS Negeri Terengganu sebelum ini telah berkali-kali menyebut berkaitan perkara yang dinyatakan oleh Presiden Persatuan Kontraktor Melayu Malaysia diatas. more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive