KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 17, 2008

MB PERAK RAYU DIBERIKAN RUANGAN

RTM: Selangor usir, Perak rayu
Utusanmeloya - Berbeza dengan kerajaan Selangor yang mengusir stesen Selangor FM dari bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri, kerajaan Perak pula dengan rendah diri memohon diberi ruang untuk ke udara di Perak FM sejam setiap hari.

Menteri Besar Perak, Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin berkata, siaran radio itu dianggap sangat penting kerana ia merupakan satu-satunya saluran terbaik bagi kerajaan campuran di negeri ini menghebahkan pelbagai usaha yang telah dilakukan kepada orang ramai.

''Kerajaan negeri akan berhubung secara rasmi dengan Kementerian Penerangan mengenai hasrat ini, barangkali ke udara sejam dalam sehari sudah mencukupi.

''Inilah rayuan daripada kami supaya Radio dan Televisyen Malaysia (RTM) menyiarkan maklumat kerajaan negeri kepada rakyat, bukannya panjang pun cuma sejam sahaja," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Exco kerajaan negeri di sini hari ini. more...
No2umnO - Usir tak boleh, rayu pun tak kena. Itu lah yang digambarkan oleh media UTusan Meloya dan wartawan wartawannya. Kononnya kita dahagakan ruangan mereka. Aku berharap sangat kerajaan sekarang ni jatuh, Tidak hari ini....esok. Nak ku tengok muka sorang sorang yang menjadi dalang barua kerajaan yang ada. Rayu itu bukan mengalah, itu budaya. Kalau dah usir pun tak boleh, apa lagi yang ada. Tapi RTM macam pakai duit sendiri. Semua nak di kawal. Aku nasihatkan kepada RTM, tolong lah taubat. Nak kuasa sampai bila. Kalau selagi duit makan harian tu rakyat yang bayar, jadi sedar sedar lah diri. Satu sen pun orang kira.

Orang tahu yang RTM dan media yang ada ni jenis pengecut. Tak beri ruang dan kononnya nak gunakan akta dan kuasa untuk sekat apa jua bentuk lapuran. So.......blogger buat kerja percuma. korang dibayar oleh rakyat pun masih nak buat kerja jahat. Kurang ajar dan tidak tahu mengenang jasa. Pada menteri menteri tu....jangan lah nak mengugut. Tak hairan langsung .....

Pada Menteri Besar PR, kalau diorang tak layan, kita belasah diorang lagi guna kaedah ceramah dan internet. Tak der halnya....disitu kita beri kan penerangan tentang sikap RTM. Rakyat lagi meluat. Tengok 4 tahun lagi...Ape bakal jadi. Silap silap bulan depan jatuh, Siapa yang tahu?

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive