KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 13, 2008

Konvoi AIC Sedia Membanjiri Kampung Baru



Anwaribrahimblog - Jika semangat menjadi ukuran, tiada yang mampu menandingi sentimen 20,000 anak muda Anwar Ibrahim Club (AIC) menjelang Black 14 – ulangtahun gelita politik tanahair.

Jika sebelum ia disambut dengan renungan dan kesedihan, namun Black 14 kali ini memberi makna yang berbeza. Detik 12 malam 14 April 2008 membuka lebaran baru dengan pemimpin reformasi Anwar Ibrahim melangkah semula ke arena politik secara sah – menandakan bermula fajar baru politik Malaysia.

Beribu-ribu anak muda, bersatu dalam satu kata, akan berhimpun di Padang Sultan Sulaiman, Kampung Baru, bagi menyambut Anwar Ibrahim idola mereka.

Bagi AIC, persiapan menuju Black 14 telah bermula seminggu lebih awal. 24 jam sebelum tarikh keramat itu, konvoi-konvoi AIC dari serata negeri di Semenanjung akan mula bergerak menuju Kampung Baru.

Dalam masa kurang dari 48 jam, lebih 8,000 risalah dicetak dan diedar di sekitar kawasan tumpuan anak muda sekitar Kuala Lumpur dan institut pengajian tinggi. Juga, tiga ribu pelekat AIC turut dicetak dan akan diedar kepada orang ramai.

Dengan tenaga kerja yang kecil, ahli-ahli jawatankuasa dan sukarelawan AIC bertungkus-lumus memastikan program AIC malam itu berjalan lancar. Perhatian diberi khusus kepada projek menaikkan sepanduk sokongan di kawasan sekitar menuju lokasi sambutan Black 14, selain dari itu kumpulan-kumpulan kecil AIC menyumbang tenaga menampal 500 poster khas bagi menyambut kehadiran warga KL dan peserta-peserta majlis tersebut. more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive