KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 28, 2008

Batu Puteh: Pasukan Malaysia guna gambar palsu?

ILLUSION: The Malaysian photograph, taken with a telephoto lens, magnifies the height of the hill by seven times. -- ST GRAPHIC: MIKE DIZON
harakahdaily - Wee Choo Keong (PKR-Wangsa Maju) membangkitkan di Dewan Rakyat hari ini isu yang begitu hangat di dalam Internet yang mendedahkan apa yang dihebohkan sebagai kepalsuan gambar yang digunakan oleh pasukan Malaysia dalam perbicaraan di Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) mengenai Pulau Batu Puteh.

Gambar tersebut menyebabkan kredibiliti pasukan Malaysia di ICJ itu dipertikaikan kerana dilaporkan sebagai gambar yang diplagiat malah dipalsukan (doctored) dari sebuah laman blog (rujuk berita The Straits Times Singapore bertajuk "Blog with disputed photo lifted Wiki content").

Wee menyifatkan apa yang berlaku itu bukan sahaja menghilangkan kredibiliti pasukan tersebut malah amat memalukan negara.

Sebelum itu, Salahuddin Ayub (PAS-Kubang Kerian) memberitahu Dewan Rakyat bahawa beliau beliau difahamkan tentang usaha para diplomat Singapura yang mengambil masa bertahun-tahun untuk mendapatkan pelbagai maklumat dan dokumen mengenai Pulau Batu Puteh.

Para diplomat Singapura juga, kata Ketua Pemuda PAS itu, telah membelanjakan wang yang begitu banyak untuk mengupah pakar-pakar bagi tujuan itu.... selanjutnya.

Rujuk keratan berita tersebut: Blog with disputed photo lifted Wiki content

lain lain artikel berkaitan
Ahli Parlimen Johor membisu terhadap isu Pulau Batu Puteh di Parlimen [alzinki]
Pulau Batu Putih berjaya diambil oleh Singapura melalui undang ... [perantaukite]
Pulau Batu Putih [nanbinjai]
Hampa: Pulau Batu Putih [impakminda]
Terlepas lagi tanah kita (Pulau Batu Putih) ke tangan Yahudi [tintasalsabila]
7 Keturunan Abdullah Aku Sumpah Hidup Penuh Kesialan [kibardd]
malam semalam emak aku meluahkan rasa tak puas hatinya dengan kes [batuapi]

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive