KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 28, 2008

UMNO semakin parah



agendodaily - Kebetulan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan Tun Dr Mahathir Mohamad sama-sama menghadiri Persidangan Antarabangsa Nikkei Mengenai Masa Depan Asia ke-14 di Tokyo minggu lalu.Kebetulan juga kedua-dua Perdana Menteri dan bekas Perdana Menteri pulang ke tanahair Selasa.Abdullah tiba jam 9.30 malam di Lapangan Terbang Tententera Udara Subang manakala Dr Mahathir jam 5 petang di terminal Petronas di Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah.Selalunya memang ada yang datang menyambut kepulangan Abdullah dari lawatan rasmi ke luar negara. Dr Mahathir pula yang selalu menghadiri sidang antarabangsa di sana sini keluar masuk negara tanpa mencuri perhatian.Andaian yang selamat dapat dibuat ini mesti ada kaitan dengan senario politik semasa bila kepulangan kedua-dua mereka Selasa ‘disambut hangat’ oleh para penyokong di lapangan terbang.... selanjutnya.

no2umno - aku sokong dua dua ...... Hidup Mahalah !!! atau Hidup Pak Det. Aku ada 2 berita untuk penyokong mana mana pihak. Pilih berita dan baca baik baik ....

Mahathir tiba dari Jepun - berita untuk penyokong Mahathir
Abdullah tiba dari Jepun - berita untuk penyokong Pak Lah

1 comments:

Anonymous said...

tolong paste dari husin poyang, dah ada surat arahan berkaitan sambutan rupanya

Mei 25hb, 2008

Ketua Bahagian,
Ketua Wanita,
Ketua Pemuda,
Ketua Puteri
Ahli-Ahli Jawatankusa
dan ahli-ahli
UMNO Bahagian

SURAT LARANGAN MENYAMBUT DI LAPANGAN TERBANG

Saya telah diarahkan oleh Presiden Parti untuk memberitahu ahli-ahli UMNO akan larangan mengadakan acara sambutan, secara peribadi atau rasmi, di Lapangan Terbang, melainkan untuk Presiden parti sahaja.

Ini bertujuan untuk mengembeliling tenaga ahli khusus untuk hanya menyambut Presiden pulang dari mana-mana. Sambutan besar-besaran itu penting bagi memastikan Presiden parti dapat dikejutkan dari tidornya dalam kapalterbang.

Dengan memberi tumpuan kepada sambutan Perdana Menteri, kita dapat menyatupadukan sokongan ahli-ahli UMNO kepada pucuk kepimpinan, terutama kepada saya yang ingin merampas kembali jawatan Naib Presiden.

Ahli seharusnya sentiasa diingati bahawa yang penting adalah parti bukan individu. Jika biji buah saga pun menjadi pucuk kepimpinan, kita harus setia kepada biji saga.

Tuduhan menjual negara ke atas Presiden parti adalah satu fitnah kerana ia boleh dibeli balik dengan harga yang lebih mahal dari Temasek seperti Bank Indonesia International atau dijustifikasikan melalui ICJ.

Bagi mengelakkan kekeliruan, ahli harus difahami bahawa keahlian negarawan seseorang itu dilucutkan apabila dia berundur keahlian dari UMNO dan parti-parti Barisan Nasional dan jasa-jasanya dilelong.

Dengan arahan ini, ahli-ahli dilarang menyambut kaum keluarga dari mana-mana Lapangan Terbang, samada untuk tujuan Haji dan Umrah, belajar ke luar negara, urusan perniagaan, tugas kerajaan, dan lain-lain.

Kekurangan ahli UMNO akan membolehkan Lapangan Terbang lain dirobohkan dan akan mempertingkatkan kegunaan LCCT kegunaan Airasia yang dipunyai oleh kaum keluarga Presiden.

Larangan Perdana Menteri adalah konsisten dengan larangan dan surat-surat pekeliling yang pernah saya keluarkan untuk menghalang ahli-ahli untuk menghadhiri Forum-Forum politik, bercakap di Majlis-Majlis anjuran saya dan memaksa Ketua-Ketua Cawangan mendengar ucapan Presiden yang membosankan.

Ahli-ahli UMNO yang patuh akan arahan ini akan mendapat kursus peribadi dari saya tentang "Cara-cara untuk tidak tahu berbahasa Inggeris" yang amat berguna untuk membawa duit yang banyak ke Australia.

Yang menurut perintah

Tan Sri Muhammad Muhammad Taib
Ketua Penerangan UMNO

Posting terkini

Blog Archive