KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 24, 2008

Pemimpin Umno Minta Rakyat Terima Kesilapan Pemimpin

 tranungkite - [...] Persoalannya sekarang inikah sikap kita yang matang dalam mengurus negeri dan negara, kita bukannya hendak membangkitkan apa-apa jua sentimen yang menghasut tetapi cukuplah kita mengerti dan belajar dari kesilapan lantaran rakyat yang masih lagi percaya dengan kurafat hanya Umno sahaja yang mampu memerintah dan mentadbir.

Ironinya, keputusan ICJ itu sudahpun menggambarkan negara kita sangat mudah diperdayakan oleh pemimpin yang beretorik betul dalam semua hal walhal mereka semua memakai topeng badut kononnya menghiburkan rakyat yang rupanya membodohkan rakyat dengan mimik palsu pelakon upahan.

Sebagai rakyat Malaysia kita cuba diajar untuk menghormati apapun keputusan mahkamah sedangkan pemimpin cuba mengajar rakyat hidup dalam kepalsuan lakonan si tukang karut.

Dalam penghakiman kes tuntutan ini yang dibacakan oleh Hakim Awn Shawkat Al-Khasawneh, ICJ memutuskan Middle Rocks dimiliki oleh Malaysia.

Pulau Batu Puteh, yang berukuran lebih kurang separuh daripada keluasan sebuah padang bola sepak, terletak 7.7 batu nautika di luar pantai Tanjung Penyusoh di Johor.

Singapura memanggil pulau kecil itu dengan nama Pedra Branca (perkataan Portugis yang bermaksud Batu Putih).

Pertikaian antara Singapura dan Malaysia mengenai Pulau Batu Puteh bermula pada 14 Februari 1980, apabila republik itu membantah tindakan Malaysia menerbitkan sebuah peta pada 1979, yang dengan jelas menunjukkan pulau itu terletak dalam wilayahnya.... selanjutnya.

dan berita dari Star ... nelayan punya cerita..

Rock judgment: Fishermen from the Pengerang Fishermen’s Association watching the  live telecast on the long awaited verdict on Pulau Batu Puteh.

For the first time in decades, Malaysian fishermen will be able to fish off Middle Rocks, which are just 0.6 nautical miles south of Pulau Batu Puteh (or Pedra Branca), which now officially belongs to Singapore. More...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive