KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 30, 2008

Penuntut lagi BIJAK dari Canselornya.

Itu lah padahnya bila semua perkara di negara ini mahu di politikkan.Insitusi agama, ekonomi dan ilmu. Kalau di tanya kenapa BALKIS boleh mengutip dana yang banyak, semuanya kerana kuasa politik dan usaha lobi melobi, takut, ikut arahan, ikut telunjuk dan jaga periuk nasi. Sekarang UNISEL pula akan memperolehi Canselor yang jauh lebih bodoh dari penuntutnya sendiri.

Tiada ijazah, kenapa Rosmah dilantik Canselor Unisel?
Harakahdaily - [...] Beliau tertarik dengan hala tuju Unisel untuk tahun akan datang di mana beliau berpendapat potensi universiti ini perlu dikembangkan dengan segera agar negeri Selangor dapat melahirkan sumber manusia yang berkualiti tinggi.

Katanya, beliau begitu prihatin terhadap barisan kepimpinan Unisel yang dianggotai oleh individu-individu yang tidak mempunyai kelayakan akademi yang diperlukan untuk memimpin Universiti.

"Contohnya perlantikan Datin Paduka Seri Rosmah Mansor, isteri kepada Timbalan Perdana Menteri sebagai Canselor Unisel.

"Beliau tidak mempunyai sebarang Ijazah Kedoktoran Falsafah langsung. Saya ingin bertanya sama ada barisan pengurusan tertinggi Unisel akan diganti dengan golongan akademik berwibawa," katanya ketika berucap di Sidang Dun.

Sebelum itu beliau yang juga Setiausaha DAP Selangor turut mendedahkan laporan bahawa terdapat seramai 42 mahasiswa Universiti Malaya (UM) yang pernah menjadi calon pro-BN yang menginap di sebuah hotel empat bintang di Petaling Jaya sebagai sebahagian daripada tanda terima kasih pihak kerajaan.

Mahasiswa-mahasisiwi tersebut menyertai pilihan raya kampus yang berlangsung pada 21 September 2006 yang lalu.... selanjutnya.
Jangan hairan kalau penuntut University tidak hormat kepada Pengurusan, gara gara Canselornya lebih bengong dari penuntut, penuntut pula lebih bijak dari Canselor. Moral of the story (wak cakap omputih) .....Tak payah belajar tinggi tinggi. Kawin dengan menteri dah boleh pegang jawatan tinggi.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive