KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 3, 2008

Malaysia lebih banyak menjana kemiskinan dari membasminya

 tranungkite - "Dollah badawi dan Shahrir Samad akan mengumumkan kenaikan harga minyak Rabu ini. Susah apa nak tadbir negara kalau setakat nak umum naik harga minyak.

Orang kampung pun boleh tadbir negara kalau macam itu cara nya. Kenaikan harga minyak akan menaikkan harga barangan dan kos sara hidup akan naik berlipat ganda. Malaysia sebenarnya lebih banyak menjana kemiskinan rakyat dari membasmi kemiskinan rakyat.

Dengan upah yang sama dan ada setengah nya menganggur dan tidak ada upah langsung, maka bilangan orang miskin akan bertambah apabila harga barang naik. Rakyat yang tidak cukup duit pendapatan untuk menyara hidup keluarga nama nya MISKIN. Jadi manakah kehebatan kerajaan Dollah membasmi kemiskinan?. Semua bohong belaka. Shahrir bohong dan Dollah bohong. Mengapa perlu naik harga minyak kalau subsidi yang di katakan itu hanya cukai yang tidak di kutip kalau minyak tempatan di jual pada orang tempatan. Rakyat paling bodoh pun tak dapat menerima bagaimana pengeluar minyak terpaksa membayar harga yang sama dengan negara tidak berminyak.

Saya rasa negara kita sekarang sudah menjadi negara yang sangat capitalist dan tidak ada tanggung jawab social langsung. Negara lebih mahu bermewah dengan duit tersimpan dalam perbendaharaan dari memikirkan mengurangkan kemiskinan dan kesusahan rakyat. Apa perlunya menyimpan berbillion dalam perbendaharaan kalau rakyat sudah menderita. Apa kah perlu kita membina dan terus membina walau pun rakyat menderita miskin. Di mana tugas kerajaan membela rakyat.
... selanjutnya.

1 comments:

Anonymous said...

Tapi ada orang bodoh kat ofis saya cakap selangor je tak naik harga minyak...perli sayalah tu..sebab tahu saya penyokong PR..lalu dia menyambung bebelannya...lain kali jgn pandai2 berjanji dlm pilihanraya..ingat senangke nak turun harga minyak..perli lagi..dlm hati saya nak cakap politik tapi pengetahuan dangkal....

Posting terkini

Blog Archive