KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Aug 20, 2008

BPR: Barua Pilihanraya?

UMNO bermati matian menggunakan semua kuasa yang ada untuk menanam persepsi rakyat bahawa Pakatan rakyat itu buruk, lebih dari UMNO. Permatang Pauh menjadi padang hidup dan mati UMNO memerintah di negara ini. Lantas semuanya memainkan peranan sebaik mungkin mencipta sebarang cerita yang memburuk burukkan Pakatan rakyat dengan harapan rakyat menolak calun Pembangkang.

Baru baru ini dah jelas kenyataan dibuat oleh berita luar negara dan internet tentang wang Musa Aman yang di bekukan di luar negara. Jumlahnya menjangkau jutaan ringgit. Sedikit cerita tentang isu tersebut....

The report stated that the businessman who was reported to have had his Malaysian passport impounded was nabbed together with Singapore currency worth a total RM16 million inside his luggage while trying to board a flight to Kuala Lumpur at the Chek Lap Kok Airport. - Dailynews
Sayangnya ... tiada liputan yang dibuat oleh akhbar tempatan malah BPR sendiri tidak cuba untuk membuat sebarang siasatan di mana punca wang dan sebagainya. Untuk menenggelamkan isu tersebut dari di ketahui oleh orang ramai .... maka tuduhan rasuah terhadap dua orang EXCO Perak di gembar gemburkan. Esok ... Insya Allah menjadi tajuk utama di dalam semua akhbar belit kerajaan. Dengan sekelip mata .... BPR mengeluarkan kenyataan akhbar. Bekerja cukup profesional.


Apakah kaitan SPR dan BPR? Atau mungkin ejaan nya sahaja lain tapi fungsi adalah sama. Menjadi agen kerajaan untuk membantu UMNO memenangi pilihanraya. Nak ku sebut semua yang bersekongkol?

SPR adalah Suruhanjaya Pilihanraya sementara BPR adalah Barua Pilihanraya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive