KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Nov 17, 2008

Konsortium Baja Nasional batal kerana 'mafia'?

harakah | ..."Sebelum ini, kita mendengar dakwaan mengenai 'mafia' yang menguasai pelbagai perniagaan dalam negara ini termasuk perniagaan beras, gula, tepung, simen dan lain-lain.

"Setiap kali harga barang naik, kerajaan melalui penguatkuasanya hanya memburu peniaga kecil, peruncit termasuk peniaga roti canai. Kita tidak pernah mendengar tindakan terhadap golongan yang didakwa sebagai 'mafia' itu.

"Oleh sebab itulah, jika benar perniagaan baja juga dikuasai oleh 'mafia', kita amat dukacita kerana ia sudah tentu menjadi lintah darat yang menjadikan sektor pertanian negara ini, terutama para petani sendiri sendiri sebagai mangsanya," katanya.

Ahli Parlimen Kubang Kerian itu juga berharap kerajaan dapat menafikan dakwaan bahawa penubuhan Konsortium Baja Nasional itu tergantung begitu sahaja kerana kebimbangan terhadap tindak balas 'mafia' yang berkenaan.

"Jika benar dakwaan itu, timbul satu lagi persoalan yang lebih besar iaitu adakah negara ini dikuasai mafia? Malah, akan timbul juga pertanyaan adakah 'mafia-mafia' berkenaan mempunyai kaitan dengan pembiayaan rasuah politik di dalam Umno?" beliau mempersoalkan. ... selanjutnya.
Besi, pasir, kertas, barang lusuh, beras, gula, tepung, simen, pelacur, along ..... niaga apa yang belum ada mafia?

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive