KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Nov 17, 2008

UMNO...malulah kepada Samy Vellu

sarfarizmalsaad | Umum mengetahui bahawa YBhg. Datuk Seri S. Samy Vellu berhajat untuk terus mengekalkan jawatan yang dia anggap dia sorang sahaja yang boleh sandang jawatan tersebut iaitu Presiden MIC Malaysia. Daripada sumber-sumber terdekat yang saya dapat, menyatakan bahawa bangsa India sudah kurang berminat untuk menyokong tok sami ini. Walaupun begitu Samy Vellu tetap nak bertanding jawatan tersebut demi perutnya.

Namun, apa yang saya ingin tekankan ialah keberanian dan keterbukaan tok sami ini untuk 'membuka' kerusi no.1 MIC kepada sesiapapun yang berhajat untuk menyandang jawatan tersebut. Malah, beliau turut membuat kenyataan bahawa beliau sanggup menerima 100 orang ahli MIC untuk bertanding dan menentang beliau merebut jawatan no.1 MIC tersebut.

Betapa hebatnya keterbukaan yang diamalkan oleh tok sami ini jika niat dan kata-katanya itu betul-betul ikhlas dan dibuat demi parti. Seharusnya parti-parti komponen dalam Barisan Nasional mencontohi tok sami ini kerana memiliki semangat keterbukaan yang baik. Jawatan no.1 dalam setiap parti bukanlah hak seseorang individu atau hak seorang penyandang untuk 'menamakan' seseorang untuk menggantikan tempatnya. Semua ini memang tiada dalam perlembagaan parti-parti komponen dalam BN.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive