KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Nov 23, 2008

Orang kampung komplen

Utusan cari mangsa untuk interview ... korang baca kenaytaan di bawah ni.

Penduduk tidak puas hati papan tanda bahasa lain
Kakitangan kerajaan, Mohd. Don Alfian Yacob, 49, berkata, kerajaan negeri sepatutnya menghormati bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi negara dan sebagai bahasa yang digunakan oleh majoriti masyarakat.

"Kenapa kita perlu melakukan pengubahsuaian seperti ini sedangkan pelancong luar negara sendiri ramai yang mempelajari bahasa Melayu untuk memudahkan mereka berkomunikasi.

"Kita sepatutnya mencontohi negara-negara seperti Jepun, Indonesia dan Jerman yang menggunakan bahasa ibunda mereka sepenuhnya untuk menunjukkan identiti mereka," katanya ketika ditemui Mingguan Malaysia di sini hari ini.... more.
Jap aku nak gelak
Wakakakakka ...wakekekekekek.hehehhe
Hahhahah gegegegege.... [trooooottttt....pot..pot..pot...pruuuuuiiiiiiiiiiittttt]
Mangkuk mana lak yang di interview ni.
Cerita pasal tanda jalan .... kena ikut cam jepun.
Belajar matematik .. tak payah ikut jepun ... .wakjakakkakakak
Alahai .... "pot pot pot ... terkentut sekali lagi.

Dulu masa Mahathir suruh peniaga nak tukar timbang dacing ke matrik ... punya la susah.
Orang penang rupanya masih ramai yang otak dacing ... tak nak tukar metrik .. .wakkakak
Nak jadi cam orang jepun konon... Kah kah kah

2 comments:

mountdweller said...

Walau apa pun saya sokong dengan hanya menggunakan satu bahasa. Bahasa Melayu.

Setiap rakyat Malaysia sewajibnya boleh membaca dan bertutur dalam bahasa Melayu.

Bahasa, adat warisan bangsa lain jangan kita kacau. Mereka bebas dengan budaya dan bahasa ibunda mereka tetapi di waktu yang sama mereka mesti tahu bahasa yang di gazetkan menjadi bahasa kebangsaan malaysia.

CatV5 said...

Malaysia ni unik sbb snang orang nak datang melawat... diorang cume perlu tahu BI dah boleh... apa salahnya campur je sume... sekurang2nya jepun, China tak boleh buat macam kita... diorang jenuh nak balajar BI lidah pon tepele'ot... kita roang malaysia dari kecik ja dah tere. fleksibel... bahasa apa pon boleh... Tengok movie pon senang tak payah dubbing macam german ngan jepun... rojak pon rojak la.. janji unik... Malaysia dari 1957 mmg dah negara rojak pon.. so apa penin2?

Malaysia takkan jadi mcm Singapore sbb Malaysia is Malaysia, Singapore, lantak diorang la...

Posting terkini

Blog Archive