KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Nov 23, 2008

Sifir babi Kedah

Saja ... pagi pagi ni nak bagi panas sikit bontot
Korang rujuk kenyataan Mahathir ... yang dulu di kenali sebagai Mahafiraun....wakakak

Pas tidak mampu bersuara - Dr. Mahathir
Pas kini tidak mampu bersuara malah banyak tindak-tanduknya hanya untuk memuaskan parti lain termasuk membenarkan penternakan babi di kawasan kampung orang Melayu.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, Pas rela menerima perkara itu, malahan tidak lagi berani untuk bercakap mengenai penubuhan negara Islam.

Oleh itu kata beliau, orang Melayu juga tidak boleh mengharapkan Pas untuk melindungi hak-hak keistimewaan mereka memandangkan parti itu lebih kecil daripada DAP walaupun mempunyai penyokong yang ramai.... more.
Isu babi ni bukan isu baru ... dulu lagi dah ada. Masa lepas .. diorang tak pantau. Babi yang lahirkan anak sampai 15 ekor satu ibu, jadi tak terkawal. Dulu ada gak warning warning ni...tapi kena huloq ... senyap. Bila dah 50 tahun UMNO memerintah, diorang baru perasan. babi tak boleh mengundi. Rugi bagi babi lahir ramai anak. Tapi nak gostan tak boleh senbab takut tokey babi tak nak undi depa.

So ... bila kerajaan baru memerintah,babi ni depa nak control. Nak jadikan kandang moden sebagainya. Yang menarik ... Kelantan dah di perintah PAS sejak 18 tahun dulu. Jadi isu babi ni di kawal sejak dulu. Tu sebab di Kelantan tak dak kandang komersial .. .depa ternak kat dalam kandang kecik untuk makan sendiri. Ni otak pandai je boleh pikir, tapi kalau otak korang sebu macam UMNO ... susah nak terima logik akai.

Sekarang puak puak UMNO ni nak buat onar ... jadikan isu BABI ni satu isu besar. Bukan apa .. depa ada jentera. Suruh turun protes ...tak der hal. Ramai boleh turun, syarat nya bagi duit je. Pastu pulak, kalau nak protes tak perlu permit sebab dahi yang gi protes ada lambang keris, yang luluskan protes pun ada lambang keris.

Sifir nya itu je ... semua yang nak kontrol ternakan babi adalah negeri yang dulunya negeri UMNO. Wakakak Sonang ba itu ... wakakakakakak

1 comments:

mountdweller said...

Kandang moden tu memang baik, tetapi janganlah dibuat kawasan kampung melayu.

Posting terkini

Blog Archive