KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Nov 23, 2008

Yang mana haram?

Amalan senaman yoga secara sistematik iaitu membabitkan gerakan fizikal, bacaan mentera dan matlamat penyatuan diri dengan tuhan bertentangan dengan syariat Islam.

Oleh itu Majlis Fatwa Kebangsaan hari ini mengharamkan umat Islam mengamalkan yoga secara sistematik itu kerana dibimbangi akan menghakis akidah umat Islam jika pengamalnya meneruskan amalan itu ke peringkat lebih tinggi.

Pengerusinya, Prof. Datuk Dr. Abdul Shukor Husin berkata, amalan fizikal iaitu senaman dalam yoga tanpa unsur-unsur mentera dan pemujaan pada zahirnya tidak menjadi kesalahan.... more.
Yang ni macamana pulak? KLIK SINI
Emmmm .... yang mana haram agaknya.

1 comments:

Putra IJ80 said...

Artikal ini mengingatkan saya pada thesis rakan sebilik saya yg.menyentuh budaya dan adat resam msyarakat Banjar yang mengahwinkan anak anak mereka di peringkatumur remaja.,terutamanya anak anak perempuan.

Malah ada diantara ibu ibu yang baru melahirkan anak sudah berjanji dikalangan mereka untuk menemukan jodoh sesama anak mereka.

Dan bila sudah ada tanda tanda keinginan sewaktu remajanya dimana biasanya lelaki akan balik lewat malam,maka keluarga yg.telah berjanji tadi akan mengusulkan penyatuan (Perkahwinan)

Untuk menampung kehidupan pasangan itu mereka di sediakan tanah(Bendang)untuk di usahakan.

Berdasarkan penyelidikan 99%perkahwinan ini kekal,malah zuriat yg.di lahirkan ternayata menjadi benih yg.baik,dgn maksud jatuh kelautan menjadi pulau.

Ini dapat di lihat berapa banyak dikalangan ulama ulama sebelum ini lahir dari kalangan masyarakat ini.,tetapi tidak menonjol kerana mereka lebih mementingkan agama dari wang ringgit,pangkat atau kedudukan.
dan pastinya bukan penyokong parti Pemerintah.

Tetapi peredaran masa budaya ini atau adat ini sudah tidak lagi di terima pakai.,kerana di pengaruhi ole unsur unsur baru terutama adanya peraturan dan undang undang yg.berjaya menular hingga merosakannya.

Kesimpulan yg.hendak saya sampaikan ialah jika adat dan budaya Masyarakat Banjar itu dijadikan asas budaya kita perkara yg.di bangkitkan dalam artikal ini tidak akan berlaku.

Gejala sosial zina anak luar nikah buang bayi dari kalangan orang Melayu(Islam) pasti tidak berleluasa seperti sekarang ini.

Tapi amat malang bagi kita kerana ahli pemikir Islam hari ini lebe suka meniru atau mengikut budaya Barat malah bangga dgn nya.

Maka kita semuer menerima Bala akibat daripadanya.

Posting terkini

Blog Archive