KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 12, 2008

Nazri Racist mula bersuara

alhusseyn51

Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz berkata:

“Orang Melayu yang menyokong pembangkang terutama Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) perlu bertanggungjawab apabila DAP yang membentuk kerajaan di Pulau Pinang mahu polisi bebas daripada amalan Dasar Ekonomi Baru (DEB) "

Nazri masih lagi dengan nada agenda Melayu sempitnya; sedangkan rakyat Malaysia mahukan supaya ahli-ahli politik di negara ini bercakap bagi semua rakyat Malaysia dan mengenai kepentingan semua pihak, dan bukan hanya satu kaum sahaja.

Hey Nazri , better stop being a racist ! Apa yang Melayu khuatirkan tentang hal DEB?

Pada realitinya sebahagian besar kaum Melayu tidak menikmati manfaat DEB; terutamanya orang Melayu yang menyokong PAS dan PKR. Nazri patut berasa malu dan tidak seharusnya mengungkit bila orang Melayu kini sudah mula menyokong DAP, sebuah parti yang sebelum ini diketepikan mereka.

Umno kini sudah tidak relevan sebagai parti mewakili orang Melayu. Masuklah berjuang bersama-sama dengan PAS. Adakah sesiapa dari kalangan ADUN Umno yang baru terpilih sanggup meninggalkan Umno dan terjun kedalam PAS?

Adun Umno masuk PAS?

PAS memerlukan 12 sahaja dari ADUN Umno untuk mendapat jalan mudah bagi menjamin Melayu jadi MB.Tetapi tidak mungkin ADUN Umno melompat ke dalam PAS kerana mereka nantinya tidak dapat makan rasuah atau apa-apa kepentingan daripada penyelewengan yang menjadi amalan mereka selama ini.

Tetapi, bukan itu matlamat perjuangan PAS. Jawatan MB merupakan ‘bonus’ bagi PAS. Dapat , syukurlillah , tak dapat pun alhamdulillah.Selama Melayu menjadi MB di Perak ini pun , orang Melayu masih menerima nasib yang malang juga kerana MB Melayu yang diharapkan merupakan jembalang yang makan tuan sendiri.

DEB sendiri bukanlah satu faktor yang dapat memastikan sokongan kepada BN kerana masyarakat Melayu turut mengambil kira isu-isu seperti tadbir urus baik, akauntabiliti dan ketelusan dalam pelaksanaan dasar.

Sudah tiba masanya untuk satu model baru DEB digubal demi manfaat semua kaum bukan hanya Melayu sahaja.

2 comments:

Anonymous said...

Assamualaikum...sebenarnya DEB adalah bagus untuk semua melayu tapi yang mejalan kan nya telah salah guna DEB ni contoh;banyak project2 telah di ali baba kan...lagi peratus pekerja melayu di company bukan melayu ni satu kebaikan jugak dan banyak lagi melayu sudah berjaya dalam bisniss masing2 cuma kita tidak dapat mengawal ekonomi kerana target 18% tapi saya rasa tidak sampai pun 10%.Akan tetapi semenyak 4 tahun yang lepas DEB ni semacam senyap je fungsi2 nya kerana kelemahan pihak yang menjalankan nye (BN) so kita perlu lagi DEB ni walaupun pihak PKR ke,PAS, DAP ke yang memerintah kerana bila sudah sama level kemungkinan kita akan tewas dalam segala aspek contoh sekarang walaupun DEB belum tamat kita tidak lagi dapat pegang ekonomi Malaysia.So DEB tu ok cuma penjalannya je aje yg tak ok.....Kita patut pertahan konsep ni waluapun sesiapa memerintah..


sekian

Anonymous said...

Some have brains in their knee and one of such person is this Nazri. Never learn no matter how. He seems to have not learned that we Malaysians are not interested in racial politics anymore. We are ready to accept each other as brothers and sisters, So Nazri shut your smelly mouth. You have been proven wrong by us.

Posting terkini

Blog Archive