KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 19, 2008

Rafidah Aziz Tidak Puas Hati?

Cbok

Pengumuman Kabinet oleh Perdana Menteri semalam tidak menamakan mana-mana wakil kepimpinan tertinggi Wanita UMNO di dalam Kabinet. Tidak ada seorang pun. Azalina Othman yang dikekalkan bukan wakil Wanita UMNO. Beliau tidak duduk di dalam exco pergerakan Wanita UMNO. Shahrizat pula dilantik sebagai penasihat bertaraf Menteri kepada PM berkaitan dengan hal ehwal wanita. Tetapi lantikan itu dibuat pada sebelah petang selepas timbul rasa "tidak puas hati" di kalangan Wanita UMNO.

Situasi ini nampak janggal kerana selama ini, wanitalah yang menjadi tunggak kepada kejayaan UMNO. Merekalah yang bergerak dari rumah ke rumah untuk memastikan sokongan orang Melayu kepada UMNO dan Barisan Nasional.

Ada cerita-cerita khususnya di dalam blog yang Rafidah tidak puas hati dengan perkara ini. Ada juga cerita mengatakan beliau digugurkan kerana memberi 17 sebab kenapa BN ditolak rakyat dalam PRU ke 12 baru-baru ini. Adakah ini sebabnya beliau dan kepimpinan tertinggi wanita dipinggirkan?

Untuk rekod, Rafidah adalah Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri yang paling lama berkhidmat didunia.

Terkini:
Datuk Seri Rafidah akan membuat kenyataan rasmi/sidang akhbar berkaitan dengan perkara ini hari ini (19.3.2008) jam 2.30 petang di pejabat beliau (MITI, Jalan Duta).

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive