KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 15, 2008

Seribu tahun lagi BN tidak akan berkuasa jika...

alkerohi

Belum sampai satu minggu, UMNO sudah gelabah. Apakah demonstrasi jalanan yang dahulunya dikatakan kerja beruk kini telah diamalkan oleh beruk-beruk dalam UMNO?

Orang Penang tidak perlu ikut rentak UMNO yang gundah akibat dimalukan. Negeri yang Abdullah Ahmad sebagai Ketua Perhubungan UMNO dan juga sebagai Perdana Menteri menjadi ketua, sudah disapu bersih parti pembangkang. Sudah tentu rasa malu pun ada, rasa hendak membunuh diri pun ada. Ini perkara biasa di dalam politik.

Baru satu minggu UMNO tidak berkasut. Parti rakyat sudah lama tidak berkaki kerana telah digergajikan oleh BN.

Saya pernah menulis di sini beberapa bulan yang lalu, jika parti rakyat (ketika itu parti alternatif) dapat memerintah di Malaysia, nescaya UMNO dan BN tidak akan kembali kepada kuasanya untuk beratus tahun lagi.

Untuk memasang bendera, untuk dihimpunkan ke mana-mana majlis, hatta berdemo di hadapan KOMTAR kelmarin pun, mereka memerlukan wang. Tanpa wang, perjuangan bagi UMNO adalah ibarat manusia yang terlondeh.

Juga, seringkali saya memberitahu wakil rakyat UMNO yang saya kenali. UMNO tidak ada badan kebajikan sendiri. UMNO tidak seperti parti PAS, MCA, DAP dan lain-lain parti. Parti pembangkang ada badan kebajikan sendiri. UMNO hanya mengharapkan jabatan-jabatan kerajaan yang dianggap sebagai cawangan parti mereka.

Ini masanya UMNO dan BN mendesak Abdullah Ahmad, Ong Ka Ting, Samy Vellu dan pemimpin yang muka tidak malu dalam BN meletakkan jawatan. Kekalahan teruk selepas tujuh bulan menyambut kemerdekaan yang ke 50 sudah pasti akan menghiris dan melukakan.

UMNO dan BN dinasihatkan usah bermain dengan isu perkauman kerana Penang selama inipun diperintah oleh kaum Tionghua dari parti Gerakan. Tidak ada bezanya Gerakan dan DAP. Lihat sahaja proses peralihan kuasa yang sangat mesra diantara Tsu Koon dan Guan Eng. DAP bukan parti komunis.

Berikan parti rakyat satu peluang. Biar mereka memerintah lima tahun pertama dengan acuan mereka sendiri seperti mana Tok Guru Nik Abdul Aziz memimpin rakyat Kelantan.

Bukan seratus tahun lagi, InsyaAllah sampai kiamat pun BN tidak akan dikembalikan kepada kuasanya jika cara mereka memerintah seperti sekarang dikekalkan.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive