KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 15, 2008

UNISEL DAH DIGADAI DEMI PRU12?

tranungkite

"Sejak beberapa hari ni macam-macam cerita timbul dan ianya amat menyeramkan. Cerita pertama mengenai yuran UNISEL akan naik, cerita kedua mengenai UNISEL tak nak bayar bonus kepada kakitangannya kerana wang itu nak digunakan untuk belanja PRU12. Cerita-cerita ini benar ke tidak tak tau le. Kita orang bawah ini dengan aje le. Tapi dengar, dengar juga. Buktinya kenalah cari. Kalau PM hadhari yang sinonim dengan jolokan "Mr Clean" tu nak buktikan dia betul-betul hadhari, cuba le suruh BPR hadharinya siasat. Tapi takkan le nak siasat diri sendiri.

Ini cerita baru pula disebar-sebarkan oleh bebudak hingusan di pejabat. Eh jangan nak merendahkan budak pejabat pula. Mereka orang muda dan mereka jugalah yang merupakan gelombang tsunami yang melanda UMNO/BN baru-baru ini.

Mengikut cerita yang perlu dibuktikan ialah mengenai UNISEL yang telah DIGADAI kepada sebuah bank tempatan pada harga RM150 juta dan wang itu untuk kegunaan PRU12. Gadaian RM150 juta itu untuk tempoh 20 tahun. Ikut kiraan mudah dalam masa 20 tahun, hutang itu boleh meningkat sehingga RM360 juta. Mak dato banyaknya hutang.

Dulu masa PAS menawan Kelantan, UMNO/BN meninggalkan hutang lapuk berjumlah RM700 juta yang terpaksa ditanggung oleh kerajaan PAS. Sekarang peti besi Selangor belum dibuka lagi. Berapa tan le pula surat pajak gadai yang ditinggalkan. ATAU peti besi itu sudah dibawa lari.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive