KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 3, 2008

Barua UMNO

Matsamankati
(...) Tuanku Nazrin tanya sama ada pembangkang bersedia menubuhkan kerajaan atau tidak. Maka kita pun kata kita bersedia. Dan Tuanku pun bertanya lagi, "Siapa nak jadi Menteri Besar?"

Masing-masing tergamam. Sebab belum bincang lagi. Dan kita pun minta tangguh sehingga esok untuk berbincang. Dalam masa yang sama, bila Tajol Rosli dapat tahu pembangkang akan menubuhkan kerajaan, dia telah memanggil semua tauke-tauke yang sokong BN supaya datang kekediaman Menteri Besar dan bawa duit cash. Berapa juta yang disediakan aku pun tak tahu.

Dalam diam-diam, ada sorang barua UMNO sibok menghubungi wakil-wakil rakyat dari PKR menawarkan wang untuk melompat masuk UMNO. Walaupun pada masa tu semua YB PKR telah pun dikuarantinkan, tapi barua ni terus mencuba. Pada masa tu cakap saja, berapa juta nak? UMNO cuma perlukan 2 orang saja untuk melompat, dan BN akan memerintah semula.

Barua tersebut ialah Hamdan Taha. Dulu orang kuat Ezam Mohd Nor. Masa geng 12 masuk UMNO tahun 2004, barua ini juga lah yang jadi dalang.

Tapi syukur, tak ada YB PKR yang melompat, walaupun pada masa itu dikalangan pemimpin PAS dan DAP sendiri kurang yakin dengan kesetiaan calon PKR. more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive