KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 3, 2008

Bekas Timbalan Menteri akan sertai KeADILan?

KUALA LUMPUR, 3 April (Hrkh) - Laporan dari sebuah laman web menyebut, bekas Timbalan Menteri Penerangan Dato' Fauzi Abdul Rahman disebut-sebut akan menyertai Parti Keadilan Rakyat (KeADILan) tidak lama lagi, kata satu sumber yang dipetik dari laman web tersebut.

Fauzi yang terkenal pada tahun 2000 kerana membuat laporan polis terhadap bekas Menteri Besar Pahang Tan Sri Khalil Yaakob atas dakwaan terbabit dengan penyelewengan kawasan balak, digugurkan sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) dalam pilihan raya 2004.

Sebelum Anwar dipecat, Fauzi merupakan ahli Parlimen Temerloh dan sering dikaitkan sebagai salah seorang penyokong setia Anwar.

"Beliau memang orang Anwar, selepas Anwar dipecat, beliau dipanggil oleh pemimpin tertinggi Umno untuk mengesahkan Anwar terlibat dalam aktiviti tidak bermoral, tetapi beliau enggan dan akhirnya digugurkan dari senarai calon ahli Parlimen BN dalam pilihan raya 1999, tetapi bertanding di peringkat Dun di Pahang.

"Ketika itulah beliau membuat laporan polis berkaitan rasuah Khalil Yaakob yang sehingga kini tidak dinyatakan hasil siasatannya,"kata sumber.

Menurutnya lagi, pengaruh bekas timbalan menteri terbabit akan digunakan untuk memperkukuhkan KeADILan Pahang.

"Insyallah, Anwar sendiri yang akan mengumumkan penyertaan tokoh terbabit," ujarnya.

Sementara ada laporan menyatakan bahawa salah seorang anak Fauzi, Mohamad Farhan merupakan pengasas Kelab Penyokong Anwar Ibrahim di Malaysia.

Beliau yang kini melanjutkan pelajaran di London juga merupakan antara pengerak utama KeADILan antarabangsa.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive