KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 26, 2008

Adil sangat kah ICJ ni?



Radenjowo

Semalam saya ditegur oleh teman teman kerana di dalam artikel Batu puteh: Bodohnya kuta dan mereka menyatakan bahawa Malaysia atau sesiapa sahaja, tidak boleh membuat sebarang rayuan atau bantahan terhadap keputusan yang bakal dan telah dibuat oleh ICJ. Ia adalah muktamad.

Huh...... Jika ini memang benar, apakah hebat sangat ICJ sehingga tidak boleh disentuh? Kalau betul mereka membuat keputusan yang MAHA hebat, sehingga tidak boleh dikritik langsung oleh sesiapa pun, maka siapa sebenarnya mereka ini? Kalau para hakim di ICJ boleh membuktikan bahawa mereka diutuskan oleh Tuhan dengan nama Malaikat atau para nabi, maka akur lah kita.

Sehingga sekarang, mulut pemimpin seperti sudah di 'ZIP' dan tidak boleh mengeluarkan sebarang bantahan atau pun kenyataan. Antara nya adalah Gani 4 tahil suku [yang hebat di dalam kampung], Pak Lah, Najib, Mahathir, Rais yatim dan semua individu penting atau pernah penting di negara kita. Kalau ada pun mungkin hanya Ghani Othman, Menteri besar Johor yang sedikit berdecit mengeluarkan pendapat. Tapi yang lain ...... macam dah ehm ehm ehm.

Semuanya bagaikan puas hati seolah olah semua nya sudah menang. Sedangkan, di dalam isu ini, Malaysia mempertahankan hak dan Singapura meminta hak kita. Yang meminta memperolehi apa yang mereka mahukan dan kita terlepas dari apa yang kita tahankan. Bila batu puteh di berikan kepada Singapura, maka menyedapkan hati rakyat Malaysia ...... ambik kau "batuan Tengah"?

Tak per ... kita tak dapat yang itu tapi kita dapat yang ini. Win win situation kata nye......

Sedangkan 'yang ini' itu tidak menjadi topik pada awalnya. Tiada siapakah antara pemimpin kita yang mahu dan berusaha untuk membantah keputusan ini?

Tapi siapa yang berani membantah? ....... Mari kita lihat berita ini

Israel firmly rejects ICJ fence ruling
Israel is mobilizing its efforts to contain the damaging diplomatic effect of the decision by the International Court of Justice at The Hague on Friday against the security fence being constructed in the occupied territories.

The panel of 15 judges declared the construction of the security fence a violation of international law, called for the immediate end to the building of the "barrier," demanded that the existing sections of the fence be razed, and said the Palestinian civilians suffering damage from the construction must be compensated. - more at haaretz.
dan baca artikel ini: Three years after ICJ barrier ruling, access to land still a problem

Keputusan sudah dibuat oleh ICJ pada tahun 2004, sampai sekarang masih menjadi konflik. Sah.....ICJ tak lah hebat mana. Eh eh .... berani nya Israel ..........

Kerajaan kena belajar. Memang kerajaan Singapura keras, tapi tentang hak mereka perjuangkan. tapi kerajaan malaysia ... dengan rakyat dia keras, tapi tentang hak? Hancussssss.......

1 comments:

Anonymous said...

wak ..... matkomandor.blogspot.com

Posting terkini

Blog Archive