KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 26, 2008

Pertahankan Kedaulatan Kita

 tranungkite - [...] Sekurang-kurangnya nama Gani Patail dibuang jauh-jauh dari senarai peguam negara. Dia harus bertanggungjawab dan meletak jawatanya sebagai ketua peguam negara. Bahkan institusi perguaman harus di'reform'.

Penghujahan pihak Kerajaan Malaysia ternyata lemah dan dangkal. Hanya bergantung kepada sejarah semata-mata sedangkan pada hujahnya kita tidak terdaya untuk meyakinkan hakim. Jika sejarah di ambil kira, adakah US dikuasai oleh kaum pribumi?

Kini penguasa dan media Umno mula bermadah, Pulau Batu Putih hanya sebesar setengah padang bola dan Batu Tengah (yang dianugerah kepada Malaysia) tenggelam di kala air pasang! Tidakkah anda semua terluka dengan pernyataan sebegini?

Sebelum Pulau Pisang yang kedudukanya di daerah Pontian itu dirampas, sebelum usaha-usaha 'menjual' Pulau Pisang dijalankan. Adalah wajar untuk kita mengorak langkah bagi membantah permainan kerajaan ini.

Pulau Pisang tidak sepatutnya dipertikai hanya kerana Pulau Singapura mempunyai rumah api dalam pulau tersebut. Pulau Pisang tidak sepatutnya di bawa ke Belanda untuk diadili! Mereka tiada hak untuk mempertikai.

Pulau Pisang adalah hak kedaulatan negara, juga hak rakyat negara ini ! Aku tak rela berputih mata lagi. Darah gelegak mengenangkan hal kedaulatan ini. Mana Melayu ?? Di mana kekuatan bangsa mempertahankan kedaulatan negara?

Jika kita terlepas untuk berjuang bersama-sama pahlawan Tok Janggut, Jika kita terlepas untuk berjuang bersama-sama pahlawan Dol Said, inilah masanya kita bangkit!! Inilah masanya kita tunjukkan bahawa kita adalah bangsa berdaulat yang tidak sewenang-wenangnya melepaskan tanah kita walau setapak !! ... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive