KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 7, 2008

BILA NAK DAKWA?

Bharian - Kerajaan menyerahkan kepada Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail untuk menentukan sama ada Pengerusi DAP, Karpal Singh boleh dikenakan tindakan mengikut Akta Hasutan 1948, kerana mempertikai kuasa Sultan Perak dan campur tangan istana dalam pentadbiran kerajaan negeri.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata seseorang Ahli Parlimen memang diberikan perlindungan oleh Perlembagaan Persekutuan untuk bercakap di Parlimen, tetapi ia bukan bermakna mereka boleh melakukan perbuatan menghasut.

“Dalam Parlimen ada perlindungan diberikan Perlembagaan, namun sesuatu yang bersifat menghasut tidak boleh disebut... maknanya perlindungan ini bukan tiada had atau mutlak,” katanya selepas merasmikan sambutan Hari Pekerja dan Penyampaian Anugerah Khidmat Cemerlang 2008 Kementerian Pertahanan di sini, semalam.
- baca selanjutnya di SINI....
No2umnO - Kalau Raja petra boleh diambil timdakan .... bila nak dakwa KARPAL? Kerajaan Jangan jadi guruh di langit, petir juga yang kelihatan ..... Cabaran untuk orang UMNO ... tangkap la kalau berani .....

1 comments:

Anonymous said...

Dulu Pak Lah pun pernah kata perlantikan MB Trengganu Ahmad Said "unconstitutional". Pak Lah pun patut kena juga kalau lah AG tu berani.

Posting terkini

Blog Archive