KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 11, 2008

Ibu tunggal kini terbela di bawah kerajaan Pakatan Rakyat

Sebaik sahaja Pakatan Rakyat mentadbir Selangor, bantuan yang disalurkan oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat dan Pusat Zakat kepada ibu tunggal tidak lagi dipengaruhi sebarang campur tangan politik.
harakahdaily - [...] "Contohnya apabila terdapat golongan ibu tunggal yang mengadu tidak mendapat nafkah daripada bekas suami, pihak saya akan mendapatkan nombor telefon suami dan menasihatinya supaya melaksanakan tanggungjawab.

"Walau bagaimanapun sekiranya bekas suami tetap tidak melaksanakan tanggungjawab tersebut, saya akan menggunakan khidmat peguam kami untuk mempertahankan hak bekas isterinya bagi memastikan mahkamah mengambil tindakan yang sewajarnya,"katanya yang mengakui telah mengadakan perjumpaan dengan pihak mahkamah Gombak berkenaan masalah tersebut.

Katanya, jika sebelum ini sebarang kes yang melibatkan ibu tunggal banyak tertangguh kerana dikatakan melibatkan campur tangan politik.

Sehubungan itu katanya, beliau telah mengadakan 'reformasi besar-besaran' dalam memperkasa pengurusan dan pentadbiran mahkamah.

"Terdapat sesetengah kes yang melibatkan pihak Umno tidak dapat diselesaikan mahkamah kerana dikatakan arahan daripada pihak atasan Jais. Akhirnya mahkamah tidak dapat bertindak disebabkan kes-kes tersebut melibatkan pihak berpengaruh yang cuba campur tangan dalam pengurusan mahkamah,"katanya....selanjutnya [KLIK DI SINI]

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive