KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 12, 2008

Orang pahang marah ....

voy.fzone - Sebelum ini, pada 6 Jun 2008, Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB) telah menghantar surat akujanji berkaitan permberian air percuma bagi pihak kerajaan negeri Selangor kepada Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS). Namun, SYABAS telah menolak dan tidak bersetuju dengan terma-terma dan syarat-syarat pembayaran yang dijanjikan oleh pihak KDEB pada 9 Jun 2008. Menurut SYABAS, cadangan daripada pihak KDEB itu secara langsung akan menjejaskan aliran tunai SYABAS dan sekaligus boleh menjejaskan operasi SYABAS. Akhirnya selepas beberapa hari perbincangan dan rundingan dibuat antara kerajaan negeri Selangor dengan SYABAS, satu kata sepakat berkaitan pemberian air percuma di Selangor telah berjaya diperoleh pada pagi 11 Jun 2008....selanjutnya
no2umnO - Korang pernah rasa, ketawa sampai kentut. Kelakar tau .... sedang di atas terkekek, yang bawah pun berbunyi .... put put put ...... !!!! Serentak macam melodi dan irama. Mesra bunyi nya.

Beberapa hari yang lepas, aku berjumpa dengan orang Pahang. Ramai yang marah kerana kerajaan negeri Selangor dapat air percuma. Sedangkan kerajaan pahang yang menjual air ke selangor tak mampu buat cam tu ... Korang pergi ke pahang dan tanya orang kat sana. Dah aku beritahu sejak dulu, jangan caya pada BN. Tapi koran undi jugak. Kononnya hanya BN boleh memerintah. Tapi korang yang muntah.

Kerajaan Negeri Selangor berhempas pulas, selepas di dengki-dengkut dek UMNO selangor dan syarikat keparat, akhirnya ALhamdullillah, satu manifesto sudah pun terlaksana.

Negeri kebajikan ...... yang lain selamat menonton. Jangan cemburu. Kalau nak air percuma, pindah lah ke Selangor. Kalau sayang kampung halaman, undi Pakatan Rakyat. Itu pun 5 tahun lagi. Kalau sempat BN sogok dengan wang, korang undi lah balik BN.

BN cakap tak serupa bikin. Kononnya minyak tak naik, kata Najib sebelum pilihanraya, [klik] lepas tu Shahrir pulak kata naik hanya bulan Ogos [klik], tiba tiba naik mendadak, terkejut beruk di buatnya. Beruk pun tak terkejut cam ni. Kalau beruk guna minyak, sah beruk pun terkejut sama. Kalau nampak beruk pecah kepala, sah...beruk tu terkejut sampai jatuh pokok.

Sibuk pasal minyak naik ... semuanya sedih, Bila hujung tahun nanti Petronas bagi tau untung meningkat berbillion ringgit. Wakakkkkkkkkakaka.... korang kena tipu lagi. Kalau korang nak ketawa kan penyokong BN, korang makan banyak banyak ...isap rokok banyak banyak, lepas tu ketawa ... pasti rasai pengalaman ketawa sampai kentut.

3 comments:

Anonymous said...

Nasib baik naik bulan Jun. Kalau naik bulan Ogos entah-entah RM 3.80 kut. Wallahualam.

Anonymous said...

bari ni Pak Lah kate tak kan naikkan harga minyak sampai akhir tahun ni..

agaknye la kan brape banyak dia akan naik tahun depan? mesti banyak giler la.. nak cover kerugian kononya

rasaBijak said...

alaa... kata2 pakLAh tu bukannya buleh caya sangat.. bila dia kata tak naik tu, maknanya akan naik laa lagi dalam masa terdekat nii..

Posting terkini

Blog Archive