KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Dec 17, 2007

KEMPEN TANDATANGAN BUKAN SUARA MAJORITI

Oleh: Radenjowo

Beriya iya sungguh puak UMNO terus cuba untuk menipu rakyat jelata perihal sokongan rakyat kepada tindakan kerajaan membantah demonstrasi. Malas nak komen lebih sebab rakyat sudah tahu bahawa tektik sebegini sudah tidak popular lagi untuk sebuah negara yang serba canggih sekarang.

50,000 tanda tangan dari penduduk Sarawak, tidak menunjukkan bahawa sokongan yang diperolehi secara majoriti.
Rujuk: wikipedia.org

Keluasan wilayah menurut catatan adalah 124,449.51 km2. Penduduk nya berjumlah 2,376,800 orang mengikut bancian pada tahun 2005. Kalau tanda tangan dari Sarawak hanya diperolehi sebanyak 50,000 bermakna, hanya 2.10% sahaja menyokong bantahan ini.

Kenyataan di dalam media internet dan sebagainya menyebut sasaran tandatangan nya adalah 50,000 dan bermakna usaha mereka masih diteruskan untuk ke jumlah sasaran tersebut. Sekiranya berjaya, ia tidak menunjukkan bahawa mejoriti rakyat Sarawak menyokong kenyataan Kerajaan. Itu pun belum lagi dipertikaikan tentang ketulenan tanda tangan tersebut. Rujuk: Pemuda PBB kumpul 50,000 tandatangan bantah Hindraf

Pelik....dunia dah makin maju, tapi UMNO masih terus berusaha untuk mengekalkan tahap fikiran rakyat pada para se primitf dahulu. Maka UMNO jelas menggelabah.

Rujuk: No2umnO

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive