KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Dec 31, 2007

UMNO DI SEBALIK BATU

Image hosted by Photobucket.com

dipetik: detikdaily

8.28pm, Sabtu .29 Disember 2007

“ Hai, Kak Laila, Nalini here…”

“Ya? Anything ? Akak sedang kemas almari baju ni”

“I got a call from a Hindraf member…dia tanya suami kak dah dibebaskan ke dari ISA”

“Ha ha ha …please tell him my hubby is not released yet… bye”.Nalini ialah setiausaha Gerakan Mansuhkan ISA(GMI).
9.55pm,Sabtu 29 Disember 2007.
“Puan, 4 ahli “JI” dibebaskan….adakah suami puan salah seorang dari mereka?- Hj Abdul (bukan nama sebenar)”.

“Belum. Tapi ada seorang yang Hj selalu tolong tu, suaminya dah dibebaskan…” balasan sms dari saya.Hj Abdul ialah salah seorang penyokong GMI yang banyak menyalurkan bantuan kewangan kepada keluarga tahanan ISA.
12.24 am, Ahad 30 Disember 2007.
“ 4 ISA detainees released…”. Ini pula sms dari Amer Hamzah, salah seorang peguam dari pasukan peguam muda yang mengendalikan kes Habeas Corpus tahanan ISA “JI”.

“Tahanan yang ada nama Bakkery tu dah 2 minggu dibebaskan, kenapa baru keluar di TV malam ni? tanya sms saya pada Sdr Amer.

“Entah. That was the first thing the newscaster mentioned. Saya tengok di Nightline” itu jawapan Amer pada saya.


“Pelik lah. Tahun 2007 ni, ada 14 tahanan ISA dibebaskan, tapi kenapa Cuma 4 orang ni berita mereka keluat kat TV?” semakin laju pula sms dari saya pada Amer.

“ Nak dekat election…..” pendek saja jawapan sms Amer.

Selanjutnya: Detikdaily

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive