KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Dec 31, 2007

YURAN: KERAJAAN MENAMPAH MAUT

JANGAN TERKEJUT KALAU ADA YANG MENGAMUK

Isu Yuran sekolah menjadi semakin panas. Ini berikutan beberapa orang bapa dan penjaga sudah mula melahirkan rasa kecewa mereka kerana menerima borang pendaftaran sekolah anak anak mereka. Wajah mereka yang baru sahaja keluar dari kawasan sekolah kelihatan murung dan berang melihat kan betapa kerajaan telah membuat pembohongan yang terlalu nyata, mampu difahami oleh rakyat dengan mudah.

Pada awal bulan Oktober, sudah ada blog yang menyiarkan tentang kemuskilan yang timbul akibat kenyataan yang bercelaru dari Menteri dan Pengarah Pelajaran. Dalam pada itu, media turut bertanya kepada menteri dan jawapan mereka terlalu mudah sehingga sukar untuk difahami.

Tiba tiba media dan akhbar sudah berubah tajuk, memetik beberapa wawancara yang tidak mempersoalkan tentang yuran malah bersyukur dengan pemberian buku pinjaman. Tindakan itu sebenarnya tidak melegakan rakyat yang berpendapatan rendah tetapi membanti golongan elit yang memperolehi buku percuma untuk anak anak mereka.

Jangan hairan kalau pada hari pembukaan sekolah nanti, akan ada guru yang tunjuk berang kerana ibu bapa tidak mahu membayar yuran dan jangan hairan pula kalau ada ibu bapa yang bakal mengangkat kerusi bersedia untuk membaling ke tingkat bawah kerana marah.

Kepada kerajaan, jangan anggap rakyat terlalu bodoh untuk di perbudak budakkan. Belum cuba belum tahu dan masalah yang bakal timbul ini akan membawa kepada kejatuhan kerajaan Barisan Nasional yang selama ini cukup selesa dengan bantuan dari media arus perdana dan pihak berkuasa. Tapi jangan anggap semua ini mudah.

Masalah rakyat sudah bertompok dan rakyat sudah tidak dapat bertahan lagi dengan karenah barua dan pengkhianatan para pimpinan kerajaan selama ini. Kalau semua barang naik dan ketika itu kerajaan kononnya membantu rakyat tetapi melakukan sebaliknya, maka sesungguhnya tindakan membohongi rakyat adalah satu tindakan menempah maut.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive