KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 1, 2008

GAS DAPUR NAIK HARGA

Menjelang 2008 ini, para pekedai disekitar Lembah Kelang telah memberitahu tentang kemungkinan kenaikan harga GAS MEMASAK. Harga sekarang sekitar RM25.00 setong bakal naik kepada RM30.00 setong. Desas desus tentang kenaikan ini sudah bertiup sejak beberapa minggu yang lepas dan bermula esok (1/1/2008), berkemungkinan besar harganya akan meningkat.

Aku sendiri telah diberitahu oleh pekedai runcit berhampiran yang turut mengatakan perkara yang sama. Maka dengan ini penjimatan 'yuran sekolah' yang kononnya RM4.00 setahun itu bakal di seleweng kepada kenaikan harga gas yang dianggar sebanyak RM5.00 setong (Tanpa upah penghantaran). Kalau sebulan anda menggunakan 2 tong gas, maka tambahan kos anda akan meningkat kepada RM10.00 sebulan atau lebih. Maka jika dengan jumlah tersebut, setahun anda akan perlu mengeluarkan belanja sebanyak RM144.00 hanya untuk gas memasak.

Bijak sungguh kerajaan berbohong dengan rakyat. Soal yuran masih belum selesai dan sekarang kenaikan harga barang sudah mula meningkat berikutan kenaikan caj tol dan sebagainya.

Bersyukur benar lah mereka yang menyokong UMNO selama ini. RM4.00 yuran yang kononnya dikurang untuk membantu rakyat, kerajaan naikkan pula TOL, MINYAK, GAS dan bermacam macam lagi. Membuatkan aku BENCI dan MELUAT pada BARISAN NASIONAL dan penyokong penyokongnya.

HAPUSKAN BN UNTUK KESEJAHTERAAN NEGARA

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive