KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 1, 2008

Pening …..Pak Lah dan Pak Deris pun tidak boleh jawab


buletinonline

Kos pembiayaan projek ‘kembar siam’, pembangunan mega yang dilaksanakan di Pulau Duyong dan Pulau Wan Man tidak pernah dikeluarkan secara rasmi oleh kerajaan. Samada kerajaan negeri atau pun kerajaan pusat, samada Pak Lah atau Pak Deris tak pernah menyebutnya sebagai angka yang tepat kepada media. Mengapa?

Jawapanya mudah. Samada Pak Lah ataupun Pak Deris tak tahu, berapa sebenarnya duit rakyat yang dibelanjakan keatas ‘projek kembar siam tiga’, iaitu Pulau Duyong-Piala Monsun-Pulau Wan Man. Bahkan jika ditanya kepada pegawai-pegawai tinggi kerajaan negeri dan kerajaan pusat sekali pun, mungkin mereka tidak boleh menjawab dengan tepat. Mengapa?

Jawapannya mungkin ada kekeliruan sedikit. Ini kerana soalan yang nak ditanya tidak berapa jelas. Bagaimana untuk menjelaskan semua ini kepada rakyat? Rakyat tidak jelas kerana, rakyat tak tahu bagaimana nak bertanya soalan tersebut. Nak menyebut nama projek yang mana satu pun tak tahu yang mana satu. Projek Pulau Duyongkah? atau Projek Kelab Teluk Warisan? Projek Taman Tamaddun Islamkah? Atau projek pembangunan Pulau Wan Man? |more...|

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive