KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 9, 2008

Razak pula saman polis, Kerajaan Malaysia

Ditulis oleh AYu
insidenbatuburuk.blogspot

Kuala Terengganu, 27 Dis - Seorang lagi mangsa dalam Tragedi Berdarah Batu Burok pada 8 September lalu, Abdul Razak Ismail, 36, memfailkan saman di Mahkamah Sesyen di sini, hari ini.

Saman difailkan terhadap Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu sebagai defendan pertama, Ketua Polis Negeri Terengganu (defendan kedua) dan Kerajaan Malaysia sebagai defendan ketiga. Beliau yang diwakili Tetuan Fariz Halim & Co memohon mahkamah membuat perintah ke atas defendan-defendan supaya membuat bayaran iaitu ganti rugi khas, ganti rugi am, ganti rugi teladan dan agrabit yang akan ditakirkan, faedah mengikut undang-undang, kos kepeguaman dan lain-lain pemberian atau relif yang difikirkan wajar dan suaifaat oleh mahkamah.

Di dalam saman itu, beliau selaku plaintif turut menyebut salah laku anggota polis, iaitu menyerangnya secara salah dan tanpa hak yang diberi oleh undang-undang, menggunakan kekerasan melebihi daripada yang dibolehkan oleh undang-undang, dengan sengaja dan bertekad melakukan kecederaan, memukul, membelasah, menggunakan kekerasan dan melakukan perbuatan salah dan jahat yang mereka tahu akan memudaratkan dan akan menyebabkan kecederaan tubuh badan.

Dalam keadaan berlumuran darah, beliau telah dibawa dan dimasukkan untuk rawatan di Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu yang kira-kira setengah kilometer dari tempat kejadian.

Beliau mengalami kecederaan luka kulit kepala yang memerlukan beberapa jahitan, lebam-lebam di seluruh badan, lebih-lebih lagi di bahagian belakang, kesakitan di seluruh badan, kejutan saraf dan penderitaan mental dan telah mengalami penderitaan fizikal dan mental semasa dirawat di hospital dan dalam proses penyembuhan di rumah.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive