KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 11, 2008

100,000 Pengundi Luar atau Pengundi Hantu?

MSO

UMNO Kelantan dikatakan sedang membuat persiapan terakhir untuk membawa kira-kira 100,000 pengundi yang berada di luar khasnya di Kuala Lumpur dan Selangor ke Kelantan menjelang beberapa hari sebelum hari mengundi pada pilihan raya akan datang.

Sebuah jawatankuasa khas dibentuk untuk menangani perkara itu termasuk bagi mengenal pasti alamat dan juga kaedah atau cara bagi membawa balik pengundi berkenaan.

Sebagaian daripada identiti pengundi-pengundi berkenaan dikatakan telah pun dikenal pasti yang dikumpul sejak bulan Ramdhan lalu. Beberapa perjumpaan dengan pengundi luar mengikut kawasan mengundi (lokaliti) masing-masing yang turut dihari beberapa wakil rakyat kawasan tertentu juga diadakan di sepanjang bulan Ramdahan lalu.

Setengah daripada perjumpaan itu dihadiri mereka didakwa pengundi luar tidak sampai 50 orang.

Jawatankuasa berkenaan yang dianggotai oleh pemimpin dan pndokong Umno tertentu Kelantan yang tinggal di Kuala Lumpur dikatakan mengemukakan cadangan bagi mendapatkan kira-kira 500 buah bas untuk tujuan itu. Manakala bagi mereka yang akan pulang sendiri ataupun menerusi kenderaan awam seperti bas dan keretapi akan dibayar sebanyak RM300 hingga RM500 mengikut destinasi masing-masing. more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive