KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 4, 2008

Pilihanraya 2008, bakal tunjukkan kerosakan sistem pilihanraya

Ketika mendengar ceramah pada malam tadi, seseorang berbangsa India telah memberitahu bahawa beliau baru sahaja memeriksa namanya di komputer dan senarai pengundi di Kaunter Ceramah Keadilan. DIa di beritahu bahawa namanya tiada di dalam senarai. Sedangkan pada tahun 2004, beliau telah mengundi di pelabuhan Kelang, Selangor.

Tambah beliau lagi, pada tahun 2004, beliau mengundi DAP dan kalau mungkin ada kesilapan pun mungkin akan berpindah ke kawasan lain seperti yang banyak berlaku pada pilihanraya tahun 2004. Tetapi malangnya nama beliau langsung telah terpadam dari senarai tersebut.

Memandangkan keadaan tersebut, beliau berhasrat untuk pergi sendiri ke pejabat SPR terdekat untuk mengetahui kemana hilangnya. Disamping itu diberitahu juga bahawa kemungkinan banyak nama kaum India akan hilang dari senarai sepertinya akibat perubahan yang cukup hebat pada kaum India akibat peristiwa Hindraf.

Diberitahun juga bahawa beberapa lokasi pengundian baru telah dibuka oleh pihak SPR. Kalau tahun 2004 dahulu ada yang membuang undi disekolah sekolah, jangan terkejut kalau lokasi baru pada tahun 2008 ini berubah ke dewan dewan orang ramai pula.

Beberapa kekeliruan akan timbul lagi seperti tahun 2004. Usaha seperti ini mungkin dilakukan untuk mengelirukan pengundi.

Anda dinasihatkan untuk mengetahui status diri anda di dalam pilihanraya. Dimana lokasi mengundi tahun 2008 ini dan masih adakah nama anda tersenarai di dalam senarai pengundian 2008 ini? Sesungguhnya undi anda yang lepas bukan lah rahsia kerana dengan nombor serial di atas kertas undi mampu untuk ketahui calun mana yang anda undi. Oleh itu SPR sudah pasti akan cuba mengkucar kacirkan hari undian pada tahun ini, mirip seperti yang berlaku pada tahun 2004, atau lebih teruk lagi.

Oleh itu jangan sesekali berharap SPR akan menjalankan tanggung jawab mereka dengan telus. Berjaga jaga dan berwaspada kearna tipu helah, belit, bohong adalah permainan SPR dan Barisan Nasional.

Ingat apa kata bekas MAHAFIRAUN baru baru ini bahawa, Dollah akan umum tarikh pilihanrayanya, apabila dia rasa selesa dan yakin untuk menang. Maka kalau Dollah sudah mampu untuk umum dan bubar parlimen, maka ketika itu lah Dollah betul betul yakin bahawa muslihat mereka sudah cukup untuk memberikan kemenangan lagi kepada BN dan UMNO. Ingat !!! Kalau tak tipu, bukan SPR, kalau tak bohong, bukan lah UMNO, Kalau tak membelit, bukan lah BN.

Sesungguhnya, tindakan selepas pilihanraya tidak akan memberikan sebarang makna. Biar lapuran, kritikan dan apa pun langkah pengadilan dibuat, ianya tidak akan memberikan sebarang perubahan kerana tidak semua pengadilan dibuat secara jujur dan telus. Kalau kemenangan sudah BN perolehi, buat apa pun sudah tidak berguna lagi kerana setiap sudut sistem negara kita. sudah rosak dan terus dirosakkan oleh Barisan Nasional.

Angan angan mereka adalah, tidak akan membenarkan Malaysia jatuh ke tangan orang lain kerana kalau rakyat sudah dapat rasa pemerintahan parti lain, UMNO dan BN tidak akan boleh mengulangi zaman kekuasaannya kerana sesungguhnya yang lain adalah lebih baik dari UMNO dan BN. Kalau rakyat sudah bahagia dan selesa, kenapa perlu pulang ke zaman kegelapan?

Maka kerana itu, aku dapat bayangkan betapa busuknya perminan pilihanraya yang bakal berlaku pada tahun ini. Kambing hitamnya adalah Rashit SPR, Dalangnya Dollah Badawi. yang tertipu adalah rakyat Malaysia. Maka apa langkah anda seterusnya?

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive