KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 4, 2008

YAKINKAH ANDA?

"Projek pembangunan yang akan dilaksanakan berpandukan kepada keperluan yang ditentukan pemerintah dan tidak bercanggah dengan syariat Islam dengan mengekalkan ciri-ciri pewakaf seperti kebajikan amal jariah mereka," - Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan, Prof Datuk Dr Abdul Shukor Husin

Rujuk: Melabur dalam ASB, ASN harus: Fatwa

No2umno - Kemana wang itu dilaburkan? Kenapa ramai yang miskin tidak dibantu? Teluskah pembahagian amal jariah tersebut? Bersihkah mereka mereka yang bertanggung jawab terhadap pengagihan tersebut? Aku masih ragu ragu. Maklumlah sekarang ni duit anak yatim pun dibelasah oleh pemimpin pemimpin tertentu tanpa rasa bersalah. Inikan pula untuk yakinkah diri tentang bersihnya tanggung jawab mereka mereka yang diberikan amanah untuk selenggara wang dan tanah wakaf.

Mungkin ada pihak yang mengatakan bahawa ianya tanggung jawab mereka. Kalau salah, mereka yang salah dan kalau benar, maka mereka yang benar. Tapi hati berkata kata dan maih ragu. Kalau ragu untuk memakan makanan samaada halal atau haram, perlukah kita makan makanan itu? Tanya diri masing masing.....aku tetap tak yakin.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive