KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 22, 2008

ADUN Kijal Dilantik Sebagai MB Terengganu

t
TERENGGANU, 22 Apr (Bernama) -- Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Kijal Datuk Ahmad Said dilantik sebagai Menteri Besar Terengganu dan istiadat angkat sumpah akan diadakan di Kuala Terengganu esok (23 Mac), pejabat Sultan Terengganu mengumumkan hari ini.

-- BERNAMA

YB. Ahmad bin Said
(ADUN Kijal, Kemaman)
Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan & Perumahan

Rujuk:ANTARA IDRIS DAN AHMAD SAID

Merujuk kepada tulisan sebelum ini, CALON YANG DIGUGUR TIADA HARAPAN LAGI, telahan Idris Jusoh mengenai situasi yang melanda sekarang amat tepat. Awal-awal lagi beliau telah menggugurkan nama-nama yang berpotensi untuk menjadi Menteri Besar seperti Dr. Latif, Che Mat Jusoh, Rahman Bakar dan Tengku Putera. Begitu juga dengan Razali Ismail yang kekal di Parlimen serta Nasir Ibrahim Fikri dan Datuk Jidin yang dinaikkan ke Parlimen.

Yang tinggal untuk dinaikkan sebagai Menteri Besar hanyalah anak-anak didik beliau yang pasti tidak akan menderhakainya. Rosol Wahid, Din Adam dan Rozi Mamat adalah kroni Idris Jusoh yang disebut bakal Menteri Besar baru. Maka kepentingan beliau di Terengganu masih terpelihara.

Ada juga sumber mengatakan ADUN lain yang mungkin dinaikkan sebagai Menteri Besar seperti Datuk Awang Tera (Chukai) dan Datuk Abdul Rahin (Teluk Pasu) yang merupakan orang lama dalam politik UMNO Terengganu. Namun melihatkan majoriti yang amat tipis dimenangi oleh kedua-duanya, pasti akan menambah kegoyahan kepercayaan rakyat kepada kepimpinan kerajaan negeri. Untuk makluman, Datuk Awang Tera hanya menang 769 undi manakala Datuk Abdul Rahin hanya 462 undi majoriti. more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive